اخبار امنیت سایبری

تنها یک‌ چهارم از بانک‌های خرده‌فروشی رویکرد یکپارچه‌ای را برای سیستم‌های جرایم مالی اتخاذ کرده‌اند

طبق نظرسنجی Ovum، از سوی FICO، اکثر بانک‌ها قصد دارند سیستم‌ها و فعالیت‌های مربوط به تقلب و جرائم مالی خود را در پاسخ به تهدیدات جدید و مجازات جریمه، ادغام کنند و این درحالی است که ایالات‌ متحده‌ آمریکا هدایت آن‌ را بر عهده دارد.

پاسخ‌ها حاکی از آن است كه سیستم‌های آمریكایی نسبت به كشورهای كانادا كمتر ادغام شده‌اند؛ یعنی تنها 25 درصد از بانك‌های آمریكا، گزارش متفاوتی برای کلاهبرداری و انطباق، در مقابل 60 درصد از بانک های كانادا ارایه داده‌اند.

در این بررسی، همچنین مشخص شد که 72 درصد بانک‌های آمریکایی مورد بررسی، دارای برنامه‌های راهبردی برای ادغام بیشتر هستند. در سرتاسر جهان، 71٪ از بانک‌ها در مناطق مورد بررسی، راهبردهای یکپارچه‌سازی دارند، حال یا کارکردها را کاملاً ادغام می‌کنند و یا منابع را به اشتراک می‌گذارند که در این مسیر نیز یک هم‌افزایی با ایالات متحده وجود دارد و این مسیر را دنبال می‌کند.

این اهداف توسط ملاحظات مالی و استراتژیک هدایت می‌شوند: از زمان بحران مالی سال 2008، جریمه‌های مقرراتی در صنعت بانکداری جهانی برای نقض انطباق مربوطه یا تحریم‌ها، در حال حاضر بیش از 28 میلیارد دلار (همه ارقام USD)، با برخی جریمه‌های واحد به میزانی بالغ بر 8.9 میلیارد دلار است. با این‌حال، این چوب مقررات تنها یک عامل محرک در بانک‌ها برای مقابله با جرایم مالی است. بانک‌ها همچنین مایلند از مشتریان و نیز خودشان محافظت کنند.

“اچ هوران” معاون رئیس‌ جمهور آمریکا در مورد راه حل‌های کلاهبرداری در FICO می‌گوید:” بانک‌ها این سوال اساسی را مطرح می‌کنند که: آیا رویکرد فعلی برای مقابله با جرایم مالی پایدار است یا باید آن‌ها به دنبال یک رویکرد یکپارچه‌تر برای مقابله با کلاهبرداری و پولشویی (AML) باشند؟ “

“بانک‌های امریکایی همگی با چالش‌های ارایه شده توسط رویکرد قطع ارتباط کاملاً آشنا هستند، اما برای مدیریت حجم بالای کار و اطمینان از بالا بودن میزان کشف، بیش از پیش تلاش می‌کنند. “

اگرچه به نظر می‌رسد که بانک‌های جهان در پی پیوستن به اتحادی یکپارچه هستند، بررسی FICO بین دو کشور مورد مطالعه، تفاوت‌های چشمگیری را بین این رویکردها نشان می‌دهد.

در شش منطقه از هفت منطقه مورد نظر، بانک‌های آمریکایی میزان ادغام پایین‌تری را نسبت به همتایان خود را گزارش داده‌اند. حتی در بالاترین سطح ادغام و سیستم‌های داده و تحقیق، تقریباً نیمی از بانک‌های آمریکایی اظهار داشتند که سیستم‌های کلاهبرداری و جرایم مالی آنها بسیار یکپارچه است.

در سطح جهانی، روشن است كه صنعت بانكداری تنها روندی را بری نزدیك كردن این کارکردها را آغاز كرده‌ است.

بیشتر پاسخ‌دهندگان هنگام برنامه‌ریزی راهبردی، دارای امتیازات بالایی بودند و برنامه‌های راهبردی بسیار متنوعی را برای ادغام کامل کارکردهای خود یا به اشتراک گذاری منابع و هم افزایی‌ها ارایه دادند.

هوران می‌گوید: “هم‌افزایی، یک روند بسیار پرطرفدار در فضای کلاهبرداری و جرائم مالی است. به طور کلی، بررسی‌های ما حاکی از آن است که بانک‌ها همگی در این جهت حرکت می‌کنند، اگرچه ایالات متحده از بسیاری از کشورهایی که مورد بررسی قرار گرفته، عقب‌تر است.”

Ovum، بیش از 100 بانک خرده‌فروشی را درمورد اولویت‌ها، چالش‌ها و برنامه‌های آن‌ها برای جرایم مالی مورد بررسی قرار داده، که به دنبال ارزیابی بلوغ این بخش در مقابله با جرایم مالی و جاه‌طلبی‌های مربوط به ادغام بود. علاوه بر ایالات متحده، کانادا و بریتانیا، سایر پاسخ دهندگان از آفریقای جنوبی، شمال اروپا، آلمان و اتریش بودند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0