مسدود کردن برنامه‌های ناخواسته با استفاده از مایکروسافت اِج

مایکروسافت اِج (Microsoft Edge) در حال آزمایش ویژگی جدیدی است که به شما امکان می‌دهد تا امکان بارگیری برنامه‌های ناخواسته (PUP) را توسط مرورگر، مسدود کنید.

برنامه‌های ناخواسته یا PUA‌هایی که مایکروسافت آنها را فراخوانی می‌کند، نرم افزارهایی هستند که مرز بین برنامه‌های قانونی و بدافزارها را تعیین می‌کنند. این نرم‌افزارها مایل به نمایش تبلیغات ناخواسته، انجام تغییر مسیرها، عملکردهای ربودن مرورگر یا رایانه، استفاده از تاکتیک‌های ترساندن یا ارسال پیام‌هایی برای حل مشکلات سیستم هستند، اما در اصل هیچ کاری انجام نمی‌دهند.

در بسیاری موارد، این نوع برنامه‌ها باید به عنوان بدافزار طبقه بندی شوند، اما به دلایل قانونی این چنین نیستند.

در آخرین نسخه Microsoft Edge Canary (مایکروسافت اج قناری)، می‌توانید این ویژگی آزمایشی را فعال کنید که به شما امکان می‌دهد PUP‌ها یا PUA‌ها را از بارگیری توسط مرورگر مسدود کنید.

پس از فعال کردن، در تنظیمات حریم خصوصی و سرویس‌ها تحت عنوان “Block potentially unwanted apps”، تنظیم جدیدی مشاهده خواهید کرد.

پس از فعال کردن این قسمت، هر بارگیری PUA مشخص شده توسط “مایکروسافت اِج” مسدود خواهد شد و مرورگر اعلام می‌کند که “Example.exe” مسدود شده است زیرا ممکن است به دستگاه شما آسیب برساند.”

 

 

 

 

خروج از نسخه موبایل