ارسال داده‌های شخصی به فیس‌بوک و نتفلیکس توسط تلویزیون‌های هوشمند

طبق بررسی‌های صورت گرفته، تلویزیون‌های هوشمند در خانه‌های ما حتی وقتی برخی از دستگاه‌ها خاموش هستند، داده‌های کاربر حساس کاربران را برای شرکت‌هایی نظیر نتفلیکس، گوگل و فیس‌بوک فاش می‌کنند.

محققان دانشگاه شمال شرقی (Northeastern University) و امپریال کالج لندن (Imperial College London) دریافتند که تعدادی از تلویزیون‌های هوشمند، از جمله تلویزیون‌های سامسونگ و ال جی، و دانگل‌های جریان Roku و آمازون FireTV در حال ارسال داده‌هایی از جمله مکان و آدرس IP به نتفلیکس و تبلیغ کنندگان شخص ثالث بودند.

داده ها ارسال می‌شدند، چه کاربر دارای حساب نتفلیکس باشد چه نباشد. محققان همچنین دریافتند که سایر دستگاه‌های هوشمند از جمله بلندگو‌ها و دوربین‌ها در حال ارسال داده‌های کاربر به ده‌ها شخص ثالث از جمله اسپاتیفای و مایکروسافت هستند.

این یافته‌ها با توجه به اینکه دستگاه‌های هوشمند، از جمله تلویزیون‌ها، بیشتر از قبل توسط خانواده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، احتمالاً نگرانی‌هایی راجع به حریم شخصی و داده‌های کاربران در اینترنت ایجاد می‌کند.

در یک مطالعه جداگانه از تلویزیون های هوشمند که توسط دانشگاه پرینستون صورت گرفت، محققان دریافتند که برخی از برنامه‌های پشتیبانی شده توسط Roku و FireTV در حال ارسال داده‌هایی مانند شناسه کاربر خاص به اشخاص ثالث از جمله گوگل هستند.

طبق گزارش‌ها، تقریباً 68 درصد از خانوارهای آمریکایی در پایان سال 2018 دارای یک دستگاه تلویزیون متصل از جمله سخت افزارهای خارجی مانند Roku و Apple TV بودند. ده‌ها میلیون از این دستگاه‌ها از فناوری تشخیص محتوا استفاده می‌کنند که همه چیزهایی را که مشاهده می‌کنید ردیابی می کنند تا بتوانند شما را بهتر به سوی تبلیغات تلویزیونی که اکنون نیمی از کل تبلیغات دیجیتال را به خود اختصاص می‌دهد، هدایت کنند.

به گفته محققان آمازون، گوگل و مایکروسافت بیشترین شرکت‌هایی بودند که با آنها در این رابطه تماس تماس گرفته شد، تا حدودی به دلیل اینکه این شرکت ها خدمات ابری و شبکه‌ای را برای دستگاه‌های هوشمند ارایه می‌دهند.

تیم شمال شرقی با تجزیه و تحلیل ترافیک شبکه نتیجه گرفت که اشخاص ثالث قادرند اطلاعات مربوط به دستگاهی که افراد از آن استفاده می‌کنند و حتی مکان آنها را دریافت کنند. بنابراین ممکن است آنها بدانند که شما چه زمانی در خانه هستید و چه زمانی منزل را ترک کردید.

کارشناسان در مورد نظارت کم بر نحوه ذخیره و به اشتراک گذاری دستگاه‌های هوشمند هشدار دادند. “ماکس ون کلیک”، دانشمند رایانه در دانشگاه آکسفورد، می‌گوید: “مردم بیشتر و بیشتر وقت خود را صرف وسایل هوشمندشان می‌کنند، و در نتیجه اطلاعات حساس کاربران به راحتی در معرض خطر قرار می‌گیرد. بنابراین، چنین شرایطی می‌تواند امنیت حریم شخصی افراد را از بین ببرد.

 

 

خروج از نسخه موبایل