احتمال افشای جزئیات کارت اعتباری کاربران از طریق iOS 13

در حال حاضر، اپل به‌روزرسانی‌های عمده iOS 13 را برای همه مدل‌های تحت پشتیبانی خود در دسترس قرار داده است، اما متأسفانه به نظر می‌رسد که این نسخه جدید مشکلات عجیب زیادی دارد. برخی از کاربران بعد از اینکه نسخه جدید را با موفقیت به‌روز کردند، دستگاهشان از کار افتاده و یا هر از گاهی ریستارت می‌شود. اما مشکل جدی تر این است که برخی از کاربران متوجه شده‌اند که اپل اطلاعات کارت اعتباری‌شان را بطور تصادفی برای افراد دیگر فاش کرده است.

می دانیم که فروشگاه اپل باید یک روش پرداخت معتبر برای دانلود برنامه‌های کاربردی اضافه کند. برای کاربران، روش پرداخت عمدتاً از طریق کارت اعتباری صورت می‌گیرد .طبق گزارش یکی از کاربران اپل، وی پس خرید از فروشگاه اپل، شماره کارت اعتباری، تاریخ انقضا، کد امنیتی و صورتحساب فرد دیگری را دریافت کرده و در چنین شرایطی، این کاربر می‎توانسته از اطلاعات بانکی فرد قربانی سوءاستفاده کند.

بدیهی است که از اطلاعات کارت اعتباری به سرقت رفته این کاربر نه تنها می‌توان در پلتفرم اپل بلکه در سایر وب‌سایت‌های خرید نیز استفاده کرد.

از آنجا که تأثیر این مسئله بسیار قابل توجه است، پس از ارسال بازخورد کاربران به خدمات مشتری اپل، این بخش مشکل پیش آمده را به مدیریت ارشد اپل گزارش داد. مقامات اپل اظهار کردند که این شرکت اکنون از این مشکل آگاه است و به طور جدی آن را برطرف می‌کند، اما هنوز مشخص نیست که چه موقع و چگونه قرار است این مشکل برطرف شود.

خروج از نسخه موبایل