کنترل داده‌های شخصی کاربران توسط “Data Dignity” مایکروسافت

مایکروسافت در حال استفاده از یک تیم جدید Data Dignity (تکریم اطلاعات) در دفتر CTO خود است که می تواند به کاربران در کنترل داده های شخصی شان، و در نهایت، امکان خرید و فروش آن ها، کمک کند.

مایکروسافت در حال تشکیل تیم جدید ” Data Dignity” در دفتر مدیر ارشد فناوری است. این تیم در حال تحقیق در مورد روش‌های بهتری از کنترل اطلاعات شخصی کاربران بوده و احتمالاً حتی روزی امکان خرید و فروش آنها به غیر را نیز فراهم کند.

این شرکت، به طور فزاینده‌ای، بر محرمانه بودن حریم خصوصی تاکید می‌کند؛ زیرا امیدوار است بتواند با این روش، خود را از گوگل، فیس‌بوک و سایر شرکت‌های فنی که به دلیل روش‌های جمع آوری داده‌های خود با مشکلات قانونی و سیاسی مواجه هستند، متمایز کند.

جارون لانیر (Jaron Lanier) روی حریم شخصی داده‌ها متمرکز است، او یکی از پیشگامان واقعیت مجازی و دانشمند ارشد مایکروسافت است.

استدلال‌های اصلی لانیر  این است که کاربران در از بین بردن ارزشمندترین دارایی‌ها (داده‌ها) فریب خورده‌اند و باید تاوان آن را نیز بپردازند. وی در توصیف برنامه خود برای تصحیح این اشتباهات از اصطلاح “Data Dignity” به معنی تکریم اطلاعات، استفاده می‌کند.

مدیر ارشد فناوری (OCTO) در حال کار روی سه زمینه با همپوشانی مختلف است: ایجاد “یادگیری عمیق و خوانا”، اعمال واقعیت برای استفاده عملی از “یادگیری عمیق” و “تکریم اطلاعات”.

این مدیر عنوان می‌کند: “مهمترین و وسیع ترین مأموریت OCTO این است که با مهندسین این شرکت همکاری کند تا روند فناوری‌هایی از قبیل Intelligent Edge ،Intelligent Car ،AI / ML ،OSS، امنیت داده‌ها و حریم خصوصی و بلاکچین و همینطور ایده‌ها و تبدیل آنها به استراتژی‌ها و محصولات تجاری را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم. “

در همین راستا، شرکت مایکروسافت، “بیل استاسیور” مدیر سابق اپل وی پی آی و رئیس تیم مسئول سیری را به عنوان عضو دفتر CTO در اوایل سال جاری استخدام نمود.

از مایکروسافت پرسیده شد که آیا این شرکت می‌تواند جزئیات بیشتری را در مورد طرح Data Dignity به اشتراک بگذارد؛ ولی تا بحال پاسخی دریافت نشده است. اما این واقعیت که مایکروسافت در حال برقراری روابط عمومی پیرامون این امر است، باعث می‌شود فکر کنیم ممکن است به زودی مطالب بیشتری از این طرح بشنویم.

 

 

خروج از نسخه موبایل