یک هکر روسی، کارمند سابق کسپرسکی را به باجگیری متهم کرد

هکری که پنجمین سال مجازات خود در زندان را سپری می‌کند، به رئیس کمیته تحقیقات روسیه مطالبی را اعلام کرده است. وی اصرار دارد که پرونده وی با مشارکت آزمایشگاه کسپرسکی و با اتهام خیانت به افسران FSB تشکیل شده است.

این هکر روسی با نام “دیمیتری پوپلیش”، متهم به سرقت پول از حساب‌های Sberbank و VTB به همراه برادر دوقلوی خود یوجین بوده و می‌گوید که شکایتی را به رئیس کمیته تحقیق روسیه ارسال کرده است. به گفته این هکر، پرونده جنایی علیه وی و برادر دوقلویش، دستکاری شده است.

این هکر اظهار داشت که یکی از کارمندان سابق آزمایشگاه کسپرسکی با نام استویانوف، از وی باج خواهی و او را تهدید کرده است.

پیش از این، استویانوف رئیس گروه تحقیقات حوادث رایانه‌ای در لابراتوار کسپرسکی بود. وی همچنین در بررسی پرونده پوپلیش شرکت داشته است.

نماینده لابراتوار کسپرسکی اظهار کرده که این شرکت از درخواست “دیمیتری پوپلیش” به کمیته تحقیق، اطلاعی ندارد.

در سال 2012 برادران پوپلیش به جرم اختلاس 13 میلیون روبل از مشتریان بانک‌ها محکوم شدند. در سال 2015، آنها مجدداً بازداشت و متهم به ایجاد و استفاده فعال از بدافزارها شدند. طبق این پرونده، این افراد طی دو سال حدود 12.5 میلیون روبل (195000 دلار) سرقت کرده‌اند. در تابستان سال 2018 نیز به هشت سال زندان محکوم شدند. در سال 2019 این حکم در رابطه با “تخلفات صورت گرفته در تحقیقات مقدماتی” لغو گردید و درمجموع، آنها چهار سال و چهار ماه در بازداشت به سر بردند.

جالب است بدانید که “دیمیتری پوپلیش” در حال حاضر دومین هکر روسی است که علناً مدعی شده است کارشناسان تحقیق درباره پرونده جنایی، وی را مجبور به انجام هک کرده‌اند. “کنستانتین کوزلوفسکی”، که از ماه مه 2016 به دلیل اتهام سازماندهی یک گروه از هکرها با نام “لورک” در بازداشتگاه پیش از زندان قرار داشت، ادعا کرده است که وی نیز در سال 2008 توسط FSB استخدام شده و مدت‌ها حملات سایبری مختلفی را انجام داده است. وی همچنین خاطرنشان كرد كه سرپرست وی رئیس اصلی FSB، یا همان “دمیتری دوكوچایف” بوده است.

 

 

خروج از نسخه موبایل