اخبار داخلی

تبیین نقش وزارت ارشاد در فرهنگ سازی سایبری و پدافند غیر عامل

نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضوع آموزش و ایجاد مفهومی کاربردی درحوزه فرهنگ و هنر با محوریت پدافند غیرعامل و توجه به حوزه سایبری بررسی شد.

خبرگزاری فراست: به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلسه هم اندیشی و آموزشی پدافند غیرعامل و دفاع سایبری روز گذشته مورخ اول مهرماه 1398 با حضور کارشناسان مرکز فناوری رسانه‌های دیجیتال، مشاور معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان مرکز حراست و جمعی از اساتید دانشگاه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

لزوم تاکید بر موضوع آموزش و ایجاد مفهومی کاربردی درحوزه فرهنگ و هنر با محوریت پدافند غیرعامل، توجه به حوزه سایبری و بررسی نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این موضوعات، از جمله موارد مورد بحث سعید جابری انصاری، مشاورِ معاون حقوقی مجلس و امور استان‌ها در این جلسه بود.

وی همچنین اهتمام معاونت حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را در تلاش برای ایجاد مشارکت جمعی در اجرای برنامه ها و موضوعات پیش گفته را مثبت ارزیابی کرد. تاکید بر نقش وزارت فرهنگ و ارشاد با توجه به تکالیف قانونی و برنامه‌های توسعه‌ای کشور در حوزه پدافند غیر عامل و امنیت سایبری از دیگر موراد مورد بحث مهندس جابری انصاری بود.

مشاور معاون حقوقی مجلس و امور استان‌ها در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با اشاره به پروژه نفوذ دشمنان و آسیب‌های احتمالی از طریق حفره‌های سایبری، لزوم برگزاری دوره و برنامه‌های آموزشی متعدد برای همکاران متخصص حوزه امنیت سایبری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را ضروری برشمرد.

تبیین موضوعات سایبری و تحولات دانش سایبری در دنیای امروزی، موضوع دیگری بود که در ادامه این جلسه، توسط علی ابراهیم‌نژاد از اساتید دانشگاه صنعتی شریف مطرح شد.

این استاد دانشگاه، همچنین با اشاره به نسل چهارم جنگ‌های روز دنیا گفت: در عصر کنونی، که عصر انقلاب علوم و فن آوری‌های اطلاعاتی، ارتباطی و الکترونیکی است، ضرورت مطالعه و تحقیق در این امر جهت اتخاذ راهکارهای فرهنگ‌ساز با توجه به حجم گسترده کاربران و استفاده کنندگان نرم افزارها در زندگی و کار ضروری است.

همچنین در این نشست که با حضور معاونان مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال برگزار شد، به موضوع پروژه نفوذ دشمن در جنگ سایبری و انواع نا‌امنی‌هایی که از طریق شنود، دستکاری، فریب و اختلال در پروژه‌های مهم و صنعتی کشور ایجاد می‌شود اشاره و تاکید شد که دشمن از طریق رصد لایه‌های اطلاعاتی و اِشراف بر اشخاص و شبکه‌ها می‌تواند با ایجاد اختلال در امنیت سایبری، سازمان‌ها و افراد را به خطر بیاندازد، لذا  لزوم توجه به امر آموزش و ارائه راهکارهای پیشگیرانه در زمینه پدافند غیر عامل و امنیت سایبری در این وزارتخانه بسیار مهم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0