به روزرسانی گوگل کروم در پس Mac‌های غیر قابل بوت

با بروزرسانی جدید گوگل کروم که باعث خرابی پوشه سیستم عامل شده است، موجی از Mac‌هایی که دیگر قادر به بوت شدن نیستند، ایجاد شده است. پس از نصب به روزرسانی، کاربران متوجه شدند که دیگر قادر به استفاده از macOS نیستند.

به نظر می‌رسد که این مسئله به دلیل ویروس یا بروزرسانی Avid ایجاد نشده است، بلکه توسط یکی از نقایص گوگل کروم برای بروزرسانی Mac بوجود می‌آید که باعث می‌شود Symlink / var حذف گردد.

با توجه به ارسال یک اشکال در گوگل کروم، این مسئله به دلیل ایجاد اشکال در نسخه جدید بروزرسانی نرم افزار گوگل، با نام Google Keystone مطرح می‌گردد.

ارسالی از مهندسی گوگل

 آقای مکینتاش در وبلاگ Mac تصریح می‌کند که این مورد برای کاربرانی که در حال اجرای macOS 10.9 – 10.14 Mojave بوده و محافظت از یکپارچگی نرم افزار را غیرفعال کرده‌اند، اتفاق می‌افتد.

آنها همچنین اظهار داشتند که بسیاری از کاربران Avid از کارت‌های ویدئویی فرعی برای ویرایش ویدیو استفاده می‌کنند و برای استفاده از آنها نیاز به غیرفعال کردن SIP دارند‌، که این ممکن است دلیلی بر عدم توجه بسیاری از افراد در آن جامعه باشد.

اخیراً متوجه شده‌ایم که ممکن است بروزرسانی جدید کروم با اشکالی روبرو شود که به سیستم فایل در دستگاه‌های MacOS که دارای سیستم محافظت غیرفعال از یکپارچگی سیستم (SIP) هستند، آسیب می‌رساند؛ از جمله ماشین‌هایی که از SIP پشتیبانی نمی‌کنند. ما نسخه نهایی را متوقف کردیم و این در حالی است که یک نسخه جدید را نهایی می‌کنیم تا این مشکل را حل می‌کند.

اگر شما برای غیرفعال کردن حفاظت یکپارچه از سیستم و رایانه در OS X 10.11 یا بعد از آن اقدام نکرده‌اید ، این مشکل نمی‌تواند روی شما تأثیر بگذارد.

برای بازیابی دستگاهی که تحت تأثیر این مسئله قرار گرفته است‌، ابتدا به حالت ریکاوری بوت کرده و سپس از فهرست برنامه‌های کاربردی برنامه Terminal را باز کنید.

در برنامه Terminal می توانید دستورات زیر را اجرا کنید:

سپس دستگاه را مجددا راه اندازی کنید. با این کار نسخه آسیب دیده بروزرسانی نرم افزار گوگل حذف می‌شود، و سپس می‌توانید قسمت آسیب دیده سیستم فایل را بازیابی کنید.

Avid تأیید داشته است که علت اصلی بروزرسانی مجدد این مشکل از برخی از مشتریان ما مشخص شده و ارتباطی با Avid و ابزارهای خلاقانه آن ندارد. گوگل تأیید می‌کند: به روزرسانی کروم ممکن است با اشکالی روبرو شود که به سیستم فایل‌های دستگاه‌های macOS آسیب می‌رساند. این شرکت از انتشار آن منع شده و دستورالعمل‌هایی را برای کاربران آسیب دیده ارائه داده است.

با ما همراه باشید.

خروج از نسخه موبایل