ظریف: آمریکا آغازگر جنگ سایبری علیه ایران است

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با یک رسانه آمریکایی از جنگ سایبری بین دو کشور سخن گفت.

خبرگزاری فراست: به گزارش خبرگزاری ایرنا محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی روز یکشنبه خود با یک رسانه آمریکایی در خصوص جنگ سایبری بین دو کشور گفته است: جنگ سایبری با ایران را آمریکا آغاز کرد و اگر ایالات متحده جنگی را شروع کند، پایان دهنده آن نخواهد بود.

محمد جواد ظریف که در پاسخ به این پرسش خبرنگار برنامه «Meet the Press» در شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا که آیا دخالت سایبری در انتخابات آمریکا تاکتیکی است که ایران همچون روسیه به کار می‌برد، گفت: ما هیچ اولویتی در انتخابات شما نداریم که بخواهیم در آن دخالت کنیم.

وی همچنین در پاسخ به ادعای این خبرنگار مبنی بر اینکه «این بدین معنا نیست که شما دخالت نمی‌کنید»، تاکید کرد: ما در امور داخلی کشور دیگری دخالت نمی‌کنیم؛ اما جنگی سایبری وجود دارد که در جریان است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در خصوص جنگ سایبری بین دو کشور افزود: ایالات متحده این جنگ سایبری را با حمله به تاسیسات هسته‌ای ما به طریق خطرناک و غیرمسئولانه‌ای آغاز کرد که می‌توانست جان میلیون‌ها انسان را بگیرد. ظریف با اشاره به ویروس‌هایی که تاسیسات هسته‌ای ایران را هدف گرفته بودند، افزود: استاکس نت، زِرو دِی و عملیات المپیک را به یاد دارید؟ لذا یک جنگ سایبری وجود دارد و ایران درگیر آن است.

وی همچنان تاکید کرد: هر جنگی که ایالات متحده آغاز کند، قادر به پایان دادن به آن نخواهد بود.

خروج از نسخه موبایل