هشدار وزیر نفت در خصوص تهدیدات سایبری شرکت‌های نفتی

پیام زنگنه در روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی به شرکت‌ها و تاسیسات نفتی کشور: در برابر تهدیدهای فیزیکی و سایبری هوشیاری کامل داشته باشید.

خبرگزاری فراست: وزیر نفت در پیامی با تبریک روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی تاکید کرده که همه شرکت‌ها و تاسیسات صنعت نفت در شرایطی که تحریم‌ها صنعت نفت را نشانه گرفته است، در برابر تهدیدهای فیزیکی و سایبری هوشیاری کامل داشته باشند.

در پیام وزیر نفت که به مناسبت روز ملی آتش نشانی و ایمنی آمده است ضمن تبریک این روز ملی از همه شرکت‌ها و تاسیسات صنعت نفتی خواسته است که در شرایطی که تحریم‌ها صنعت نفت را نشانه گرفته است، در برابر تهدیدهای فیزیکی و سایبری هوشیاری کامل داشته باشند.

زنگنه در ادامه با اشاره به رشادت آتش‌نشانان صنعت نفت در هفتمین روز مهرماه سال ۱۳۵۹، مقارن با نخستین روزهای دفاع مقدس، آن را نماد درخشان پایمردی و از خودگذشتگی کارکنان خدوم و وظیفه شناسی این صنعت در حفاظت از تاسیسات دانسته و تاکید می کند: این روحیه ارزشمند در برهه‌های مختلف و دشوار این صنعت چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن متجلی است.

ویزر نفت همچنین ا اشاره به ظالمانه خواندن تحریم‌های دشمنان ان‌را یک جنگ تمام عیار اقتصادی دانسته که صنعت نفت را پیشران و محرک اقتصاد کشور است نشانه گرفته و شرایط خاصی را به وجود آورده است.

هوشیاری کامل همه شرکت‌ها و تاسیسات صنعت نفت در برابر تهدیدهای فیزیکی و سایبری، ایجاد و بسترسازی تمهیدات مدیریتی، فنی و عملیاتی لازم برای حفاظت از تاسیسات و سرمایه‌های فیزیکی، ارتقای تاب‌آوری و پایداری در زنجیره ارزش از بالادست تا پایین‌دست در صنعت نفت به صورت یکپارچه و باتوجه ویژه به رویکردهای پیشگیرانه ایمنی و کنترل‌های دقیق عملیاتی، از جمله مواردی است که ویزر نفت در این پیام بدان اشاره کرده است.

سرلوحه قرار دادن مفاد شیوه‌نامه ابلاغی مدیریت شرایط اضطراری در صنعت نفت و رویه‌ها و شیوه‌نامه‌های تکمیلی مرتبط، از موارد مورد تاکید زنگنه است که با شاره به ضرورت توجه همه شرکت‌ها و تاسیسات تابعه صنعت نفت به این موضوعات، خواستار اتخاذ تدابیر لازم به‌منظور آمادگی کامل برای مواجهه با وضعیت‌های اضطراری و به حداقل رساندن هرگونه صدمه و آسیب به کارکنان، تاسیسات و جامعه محلی را با محوریت اصلی فرماندهی واحد شده است.

قدردانی از تلاش‌های مستمر و شبانه‌روزی یکایک کارکنان صنعت نفت، از مدیران همه شرکت‌ها و واحدهای این صنعت اعم از دولتی و غیردولتی خواسته تا با بهره‌گیری از توانمندی‌های ارزشمند سرمایه انسانی، و اتخاذ تدابیر و اقدام‌های لازم را برای تحقق موارد فوق حسن ختام پیام وزیر نفت جمهوری اسلامی ایرن به مناسبت روز ملی آتش نشان و ایمنی است.

خروج از نسخه موبایل