اخبار امنیت سایبری

به سرقت رفتن اطلاعات بیش از 218 میلیون گیمر

یک هکر پاکستانی که در اوایل سال جاری به دلیل فروش تقریباً یک میلیارد رکورد که از نزدیک به 45 سرویس محبوب آنلاین سرقت کرده بود، اکنون ادعا کرده است که شرکت محبوب بازی‌های موبایل Zynga Inc. را هک کرده است.

Zynga با سرمایه بیش از 5 میلیارد دلار در بازار کنونی، با مجموعه‌ای از بازی‌های آنلاین تهاجمی، از جمله FarmVille ،Words With Friends ،Zynga Poker ،Mafia Wars و Café World یکی از موفق ترین توسعه دهندگان بازی‌های جمعی در جهان است که بیش از یک میلیارد بازیکن در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.

این هکر اعلام کرده که موفق به شکستن “Words With Friends”، یک بازی پازل محبوب کلمات از کمپانی Zynga شده و به طور غیرمستقیم به یک بانک اطلاعاتی عظیم با بیش از 218 میلیون کاربر دسترسی پیدا کرده است.

به گفته این هکر، نفوذ در اطلاعات، بر روی همه بازیکنان بازی‌های اندرویدی و iOS که بازی “Words With Friends” را در تاریخ دوم سپتامبر امسال و پیش از آن نصب و اجرا کرده‌اند، تأثیر گذاشته است.

Zynga در بیانیه‌ای که بیش از یک هفته پیش منتشر شده، ، اذعان کرد که “اطلاعات ورود به حساب برای بازیکنان خاص Draw Something و Words With Friends ” را فاش نکرده است.

این شرکت افزود: “ما اخیراً متوجه شدیم که ممکن است برخی اطلاعات مربوط به حساب پخش کننده به طور غیرقانونی برای هکرهای خارجی قابل دسترسی باشد.”

براساس گزارش‌ها، اطلاعات به سرقت رفته کاربران شامل موارد زیر است:

  • نام
  • آدرس ایمیل
  • شناسه ورود
  • رمزهای عبور
  • ورود مجدد رمز ورود (در صورت درخواست)
  • شماره تلفن (در صورت تهیه)
  • شناسه فیس‌بوک (در صورت اتصال)
  • شناسه حساب Zynga

علاوه بر این، این هکر ادعا می‌کند که داده‌های مربوط به برخی از بازی‌های توسعه یافته دیگر Zynga، از جمله Draw Something و بازی OMGPOP را هک کرده است، که گفته می‌شود برای بیش از 7 میلیون کاربر رمز عبورهای متن روشن را در معرض دید قرار داده بودند.

این شرکت ادامه داد: “بلافاصله تحقیقات آغاز شد، شرکت‌های برجسته تشخیص هویت برای کمک به ما ملحق شدند و ما با ستاد اجرای قانون تماس گرفتیم. برای احتیاط، اقدامات لازم را به منظور محافظت از حساب‌های این کاربران در برابر ورودهای نامعتبر انجام داده‌ایم. همچنین قصد داریم به بازیکنان نیز اطلاع رسانی کنیم تا تحقیقات‌مان ادامه یابد.

اگر شما هم کاربر بازی Words With Friends هستید، در صورتی که از همان رمز عبور قبلی استفاده می‌کنید، باید بلافاصله رمز ورود به حساب خود و همچنین سایر خدمات را تغییر دهید.

در مارس 2019، همین هکر بیش از 26 میلیون حساب آنلاین مبدأ 6 وب‌سایت را به خطر انداخت و رکورد‌های مسروقه را برای فروش در یک بازار محبوب وب موسوم به Dream Market قرار داد.

در ماه فوریه نیز، این هکر سه نسخه از حساب‌های مسروقه را برای فروش در Dream Market منتشر کرد و جزئیات 620 میلیون حساب آنلاین را که از 16 وب‌سایت در دور اول، 127 میلیون از 8 سایت در دوم و 92 میلیون از 8 از سایت سوم به سرقت رفته بود، منتشر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0