اخبار امنیت سایبری

گوگل حدود 46 برنامه کاربردی را از فروشگاه خود حذف کرد

گوگل به دلیل “تبلیغات فریبنده و مخرب”، حدود 49 برنامه کاربردی را توسط iHandy، توسعه دهنده محبوب چینی، از فروشگاه خود حذف کرده است.

هفته گذشته، حدود 46 برنامه کاربردی توسط یک توسعه دهنده چینی، iHandy توسط گوگل از فروشگاه گوگل پلی حذف شد. در ابتدا، گوگل از افشای دلایل حذف ناگهانی برنامه‌های مختلف امنیتی، فالگیری، دوربین سلفی، سلامت و آنتی ویروس که بیش از میلیون‌ها بار بارگیری شده است، خودداری کرد.

با این حال، در مجموع هشت برنامه در فروشگاه گوگل حضور داشتند، که بر اساس یک گزارش دیگر از Buzzfeed، سه برنامه دیگر نیز حذف شدند. این شرکت چینی که در سال 2008 تأسیس شد، مدعی است که تقریباً 180 میلیون کاربر فعال به طور ماهانه در بیش از 200 کشور جهان وجود دارد. اکنون iHandy یکی از بزرگترین توسعه دهندگان برنامه‌های تلفن همراه در جهان است.

“سیمون ژو”، معاون اجرایی Buzzfeed، ضمن بیان چگونگی کشف آنها در گوگل، این امر را کاملاً غیر منتظره توصیف کرد و گفت: ” از نظر ما، این یک عمل غیر منتظره است. ما در حال تلاش برای کشف دلایل آن هستیم. امیدوارم برنامه‌ها در اسرع وقت به پلی استور بازگردانده شوند.”

گوگل به دلایل مختلفی برنامه‌های کاربردی ساخته شده توسط توسعه دهندگان چینی را نیز در گذشته حذف کرده بود. این کار با حذف توسط تبلیغات فریبنده و مخرب انجام می‌شود. در ماه اوت امسال، پس از کشف بدافزارها توسط ترند میکرو (Trend Micro)، گوگل در مجموع 85 برنامه کاربردی را از فروشگاه خود حذف کرد؛ بیشتر این اپلیکیشن‌ها مربوط به بازی یا عکاسی بوده و بیش از 8 میلیون بار بارگیری داشته‌اند. محبوب ترین نام‌ها در بین این برنامه‌های کاربردی آلوده شامل Super Selfie ،Cos Camera ،One Stroke Line Puzzle و Pop Camera است.

برای مثال، یک اپلیکیشن بسیار مشهور معروف به “Sweet Camera- Selfie Beauty Camera” که دارای بیش از 50 میلیون بار بارگیری شده نیز در این فرآیند حذف شد.

سخنگوی گوگل در این باره افزود: “خط مشی‌های توسعه دهنده گوگل پلی، به منظور ایجاد بهترین تجربه برای کاربران طراحی شده است، و ما صریحاً تبلیغات فریبنده یا مخرب را مسدود می‌کنیم و هر زمان تخلف پیدا شد، با آن مقابله خواهیم کرد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0