انتشار جدید ترین ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی توسط گوگل

گوگل روز چهارشنبه اعلام کرد که ابزار بررسی رمزعبورش به مدیریت رمز عبور حساب اضافه شده و این شرکت از برخی ویژگی‌های جدید امنیتی و حریم خصوصی برای YouTube ،Maps و Assistant پرده برداری کرده است.

با شروع این برنامه در ماه فوریه 2019 به عنوان افزونه‌ای برای مرورگر کروم، بررسی رمز عبور برای ایجاد هشدار در هر زمانی که کاربران به یک وب‌سایت با اطلاعات معتبر وارد شوند امکان پذیر بوده و نفوذ در اطلاعات را گزارش می‌دهد.

اکنون بررسی رمز عبور در حساب گوگل به مدیریت رمزعبور اضافه شده است. این ادغام باعث می‌شود تا گوگل نه تنها در صورت به خطر افتادن رمز‌های عبور سایر افراد، بلکه در صورت استفاده مجدد از رمز‌های عبور در وب‌سایت‌های مختلف و همچنین ضعیف بودن رمزهای عبور آنها، به کاربران هشدار دهد.

گوگل گفته است که در آینده نزدیک بررسی رمز عبور مستقیماً در مرورگر کروم ادغام می‌شود و کاربران بدون نیاز به نصب افزونه، از این ابزار بهره مند می‌شوند.

گوگل همچنین روز چهارشنبه، نتایج حاصل از نظرسنجی کاربران امنیت آنلاین را اعلام کرد. بررسی نزدیک به 3500 فرد در ایالات متحده حاکی از آن است که 75٪ از آنها از ردیابی رمزهای عبور خود ناامید شده‌اند و تقریباً یک چهارم از افراد نیز از رمزهای عبور معمول و ضعیف مانند abc123، رمز عبور و 123456 استفاده کرده‌اند.

بیش از یک چهارم پاسخ دهندگان اعتراف کرده‌اند که سعی در استفاده از رمز عبور شخص دیگری داشته و 17٪ از آنها ادعا کرده‌اند که موفق به این کار شده‌اند. این مطالعه همچنین نشان داد که 43٪ دارای رمزعبور فعال متعلق به شخص دیگری هستند و همین درصد نیز اعتراف کرده‌اند که رمز عبور خود را با شخصی دیگر به اشتراک می‌گذارند.

گوگل همچنین به کاربران اطلاع داد که چندین ویژگی را برای بهبود امنیت و حفظ حریم خصوصی در اختیار آنها قرار داده است. اول اینکه حالت ناشناس به Google Maps اضافه شده و به کاربران این امکان را می‌دهد تا از شخصی شدن فعالیت Maps خود برای شخصی سازی مطالبی که در برنامه مشاهده می‌کنند جلوگیری کنند. این ویژگی در ماه جاری به اندروید و به زودی به سیستم‌عامل iOS افزوده می‌شود.

ویژگی دیگر، برای کاربران YouTube است، که می توانند تاریخچه YouTube خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که پس از 3 ماه یا 18 ماه به طور خودکار حذف شود.

این نرم‌افزار کمکی گوگل در حال بهبود برخی از موارد حفظ حریم خصوصی است و کاربران می‌توانند با پرسیدن “سلام گوگل، چگونه اطلاعات مرا ایمن نگه می‌داری؟” اطلاعات بیشتری در مورد ایمن نگه داشتن داده‌های خود کسب کنند. آنها همچنین می‌توانند سابقه فعالیت خود را با گفتن “سلام گوگل، آخرین چیزی را که به تو گفتم، حذف کن” یا “سلام گوگل، همه چیزهایی که هفته گذشته به تو گفتم، پاک کن.”، حذف کنند.

خروج از نسخه موبایل