حملات باج افزاری به صدها مدرسه و موسسه در ایالات متحده

به گفته محققان، صدها موسسه، شهرداری، مدارس و سازمان بهداشتی واقع در ایالات متحده در سال 2019 با سوءاستفاده‌های از باج افزاری مواجه شده‌اند که منجر به اختلال گسترده خدمات شده است.

شرکت امنیتی Emsisoft در این باره بیان کرد که دست کم 621 نهاد دولتی، ارایه دهندگان خدمات بهداشتی، مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌ها در 9 ماه اول سال 2019 تحت تأثیر حملات باج افزاری قرار گرفتند.

در این گزارش آمده است، حملاتی که در صورت عدم پرداخت باج، شبکه‌های رایانه‌ای را قفل می‌کرد، منجر به اختلال در خدمات شهری و پزشکی و تعطیلی برخی مدارس شد.

محققان هیچ گونه اطلاعاتی از سال‌های قبل برای مقایسه ندارند، اما به نظر می‌رسد که باج افزارها در حال افزایش هستند، زیرا هکرها به دنبال آسیب‌پذیری در شبکه‌های رایانه‌ای قدیمی تر بوده و از رمزگاهای ارزی برای ناشناس بودن پرداخت‌ها استفاده می‌کنند.

“فابین وسار”، مدیر ارشد فناوری Emsisoft می‌گوید: “دلیلی نمی‌بینیم که حملات در آینده نزدیک، کمتر می‌شوند.”

“سازمان‌ها گزینه بسیار ساده‌ای را پیش رو دارند دارند: یا اکنون آماده مقابله شوید یا بعداً تاوان بپردازید.”

محققان گفتند كه استفاده از بیمه سایبری ممكن است باعث شود كه باج افزار کمتر آسیب برساند و “باعث حملات کمتری شود.”

در گزارشی که در اوایل سال جاری توسط انجمن اینترنتی منتشر شد، مشخص گردید که خسارات جهانی ناشی از حملات باج افزار نسبت به سال گذشته، به میزان 60 درصد افزایش یافته و به 8 میلیارد دلار رسیده است.

Emsisoft تصریح کرد حداقل 68 ایالت محلی، دولتی و سازمان‌های شهرداری توسط حملات باج افزاری در بالتیمور، مریلند، نیو بدفورد و ماساچوست، مورد حمله قرار گرفتند و تقاضای 5.3 میلیون دلاری برای پرداخت آنها صادر گردیده است.

در این گزارش 62 حادثه مربوط به مدارس و سایر مراکز آموزشی ذکر شده است که احتمالاً تا حدود 1.051 مدرسه، کالج و دانشگاه را تحت تأثیر قرار داده است.

محققان گفتند كه حداقل 491 مورد حمله باج افزاری امسال بر ارایه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی آمریكا تأثیر گذاشته است، و در بعضی موارد بیمارستان‌ها را مجبور كرده كه بیماران اورژانسی را پذیرش نکرده و یا جراحی‌ها را لغو كنند.

در حالی که کارشناسان اجرای قانون و امنیت می‌گویند که پرداخت باج به هکرها کار عاقلانه‌ای نیست، بسیاری از سازمان‌ها به قبول مطالبات باج گیری روی آورده‌اند، زیرا اینکار هزینه کمتری نسبت به بازسازی سیستم‌های رایانه‌ای دارد.

خروج از نسخه موبایل