ویژگی جدید در اینستاگرام به شناسایی ایمیل‌های فیشینگ کمک می‌کند

اینستاگرام روز دوشنبه اعلام کرد که در حال معرفی یک ابزار امنیتی جدید است که امکان بررسی ایمیل‌های دریافتی از شبکه اجتماعی را فراهم می‌کند.

کاربرانی که به قانونی بودن ایمیل‌های دریافت شده از شبکه اجتماعی شک دارند، ابزاری جدیدی در اختیار خواهند داشت که می‌تواند به آنها در این رابطه، آرامش خاطر دهد.

روز گذشته، فیس بوک اعلام کرد که روش جدیدی را برای کاربران ارائه می‌دهد تا بررسی کنند آیا اینستاگرام به آنها ایمیلی ارسال کرده است یا خیر.

سخنگوی اینستاگرام در بیانیه‌ای گفته است: “عاملان مخرب در تقلید از ایمیل‌های اینستاگرام راحت عمل کرده و از این رو تشخیص ایمیل واقعی و جعلی برای افراد دشوار می‌شود.”

برای دسترسی به این ویژگی جدید، باید به تنظیمات سایت رفته و بر روی زبانه امنیتی کلیک کنید. در این جا گزینه‌ای برای دیدن “ایمیل‌های اینستاگرام” وجود دارد. در برگه‌ای با نام security، لیستی از ایمیل‌هایی را که شما طی 14 روز گذشته برای امنیت حساب کاربری مرتبط کرده‌اید، به شما نشان داده می‌شود. در برگه “other” ایمیل‌های ارسال شده در اینستاگرام نمایش داده می‌شود که به مسائل امنیتی مربوط نمی‌شوند.

اینستاگرام در این باره تاکید کرد که کاربران در صورت عدم تأیید ایمیل ارسال شده از سوی شبکه اجتماعی، نباید روی لینک در ایمیلی که ظاهراً از این شرکت است کلیک کنند. اینستاگرام مراحل دیگری را در سایت خود ارائه داده است که اگر فکر می‌کنید با حملات هکر‌ها مواجه هستید، می‌توانید برای تأمین اعتبار خود نسبت به این کار اقدام کنید. این مراحل شامل درخواست لینک ورود‌، برگرداندن تغییر ایمیل و ارائه گزارش از حساب کاربری می‌شود.

خروج از نسخه موبایل