اخبار امنیت سایبری

سامسونگ هشدارهای مهمی را برای کاربران گلکسی و نوت صادر کرده است

سامسونگ این هفته آسیب‌پذیری‌های امنیتی را تأیید کرده است که بر روی کاربران گلکسی S8 ،S9 ،S10 ،S10e ،S10 Plus ،S10 5G، نوت 9، نوت 10 و نوت 10 پلاس تأثیر می‌گذارد. در میان اینها یک آسیب‌پذیری مهم و سه آسیب‌پذیری بحرانی شناسایی شده و درمجموع، تا به حال 21 مساله امنیتی کشف شده است. 17 مورد مربوط به رابط کاربری سامسونگ ‘One’ و چهار مورد مربوط به اندروید است.

آخرین نسخه تعمیر و نگهداری امنیتی سامسونگ (SMR) هم اکنون برای کاربران دستگاه‌های گلکسی در حال انتشار است. SMR ماه اکتبر شامل وصله‌هایی از سوی گوگل است که کاربران گلکسی 10 و همچنین دستگاه‌های قبلی سامسونگ را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همچنین، یکسری آسیب‌پذیری وجود دارد که به طور خاص کاربران دستگاه‌های گلکسی 8 و گلکسی 9 را هدف قرار داده است. در میان اینها، یکی از آسیب‌پذیری‌های گلکسی 9 با شناسه SVE-2019-15435، از اهمیت حیاتی برخوردار است. این آسیب‌پذیری گلکسی اس 9 و نوت 9 را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اگرچه، جزئیات مربوط به ماهیت فنی دقیق آسیب‌پذیری مشخص نیست، زیرا برای محافظت از کاربران تا زمان نصب وصله‌ها، به صورت خصوصی افشا شده است.

با فروش حدود 30 میلیون گوشی گلکسی 9 و 10 میلیون گلکسی نوت 9، حدود 40 میلیون کاربر بالقوه وجود دارد که باید از این هشدار مطلع شوند.

در حالی که دقیقاً مانند به‌روزرسانی‌های ویندوز که سابقه اشتباه دارند، به‌روزرسانی‌‎های سامسونگ نیز همیشه بی‌نقص نیستند، با این وجود، هنوز هم باید در اسرع وقت به‌روزرسانی را انجام دهید. خاموش کردن نصب آخرین به‌روز‌رسانی، به این معنی است که تلفن هوشمند شما آسیب‌پذیر باقی می‌ماند. هنگامی که آسیب‌پذیری‌ها فاش شد، مدت‌ زیادی طول نخواهد کشید تا مجرمان سوءاستفاده‌هایی را متناسب با هر یک از آسیب‌پذیری‌ها انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0