ایجاد اختلال در سیستم‌های الکترونیکی جنگنده F-15

در مردادماه امسال، تیمی از هکرها به منظور انجام یکسری آزمایش‌های گسترده نظامی آمریکا بر روی جنگنده F-15، شرکت کرده و توانستند به سیستم‌های کنترلی آن نفوذ کنند. این حمله موفق باعث برجستگی آسیب‌پذیری نیروهای آمریکایی در برابر حملات سایبری از طریق تجهیزات الکترونیکی جنگنده‌های ارتش این کشور شد.
Joseph Marks گزارشگر واشنگتن پست در این خصوص می‌گوید: «اولین‌باری بود که افرادی غیر از محققان داخلی امکان دسترسی به سیستم F-15 را به دست می‌آوردند تا نقطه ضعف‌های آن را شناسایی کنند».
هفت هکر استخدام شده، پس از دو روز توانستند آسیب‌پذیری‌های مهمی را در این جنگنده شناسایی کنند؛ نقاط ضعفی که اگر در دنیای واقعی مورد سوءاستفاده مهاجمان و دولت‌ها قرار گیرند می‌توانند موجب از کار افتادن مرکز دانلود اطلاعات هواپیما شده و حتی فیلم‌های گرفته شده توسط دوربین‌های مداربسته و داده‌های حسگرها را نیز در حین پرواز جمع‌آوری کنند.
هکرها باگ‌هایی را پیدا کردند که نیروی هوایی آمریکا با وجود داشتن اطلاع و پس از تلاش‌های متعدد هنوز نتوانسته بود آنها را برطرف کند. بنابراین زمانی که هکرها مجدداً تست‌ها را بدون تماس فیزیکی با جنگنده تکرار کردند باز هم با همان باگ‌ها مواجه شدند. آنها حملات مختلفی را بر روی F-15 انجام دادند. از جمله این حملات، جاسازی بدافزار درون سیستم بود.
پس از گزارش آسیب پذیری‌ها به شرکت Will Roper، فروشنده تجهیزات نظامی به نیروی هوایی آمریکا این شرکت اعلام کرد: «هکرها به وسیله درهای پشتی که از باز بودن آن اطمینان داشتند، توانسته بودند مجدداً به سیستم نفوذ کنند». Roper با استقبال از نتایج به دست آمده و همچنین رویکرد دولت آمریکا در خصوص استفاده از متخصصان در جهت کشف آسیب پذیری هواپیماهایش گفته است که هر چه سریعتر نسبت به برطرف کردن آسیب پذیری‌ها اقدام خواهد کرد.
این شرکت می‌گوید: «چنین کاری در مقایسه با سال گذشته، تغییر بسیار بزرگی به شمار می‌رود؛ آن هم وقتی ارگان‌های نظامی به هکرها اجازه تحقیق بر روی آسیب‌پذیری دستگاه‌های فوق سری و حساس را نمی‌دادند دیگر چه برسد که بخواهند آن را به صورت فیزیکی هم دست‌کاری کنند … نیروی هوایی به این نتیجه رسیده است که اگر امکان تحقیق و بررسی بر روی آسیب‌پذیری‌های دیجیتالی هواپیماها و سیستم‌های نظامی‌اش را به بهترین هکرهای آمریکایی ندهد، بهترین هکرهای کشورهای دشمن این آسیب‌پذیری‌ها را پیدا کرده و از آنها بر ضد خودشان سوءاستفاده خواهند کرد».

خروج از نسخه موبایل