سرقت اطلاعات هزاران کارمند فیس‌بوک

اطلاعات حقوق و دستمزد 29000 نفر از کارمندان فعلی و سابق فیس‌بوک، در پی سرقت چندین هارد از داخل ماشین یکی از کارکنان این شرکت در ماه گذشته دزدیده شد.
بر اساس گزارش منتشر شده در Bloomberg، این اطلاعات به صورت رمزنگاری نشده بر روی هاردهای سرقتی نگهداری می‌شده و شامل اطلاعات کارکنان این شرکت، از جمله شماره حساب بانکی و چهار رقم آخر شماره‌های تأمین اجتماعی آنها بوده است. اگر چه این سرقت، شامل هیچ یک از داده‌های مربوط به کاربران فیس¬بوک نمی‌شود اما نگرانی‌هایی را در بین آنها ایجاد کرده است.
سخنگوی فیس‌بوک گفته است که این شرکت: «از طریق مراجع قانونی، در حال پیگیری ورودهای غیرمجاز به ماشین و سرقت کیف حاوی اطلاعات مالی کارکنان است». وی همچنین تأکید کرده که: «هیچ نشانه‌ای از سوءاستفاده غیرمجاز» از این اطلاعات تاکنون مشاهده نشده است و این سرقت را در دسته جرایم «بشکن و ببر» طبقه‌بندی می‌کند، نه به عنوان شخصی که با نیت قبلی و عمداً قصد سرقت اطلاعات را داشته است.
سخنگوی این شرکت می‌گوید: «به دلیل بی‌احتیاطی رخ داده، ما تلاش کردیم به تمامی کارکنان فعلی و سابقی که به نظر می‌رسید اطلاعات‌شان در لیست مالی سال 2018 بر روی این هاردها ذخیره شده باشد، اطلاع‌رسانی کرده و سرویس‌های نظارت بر اعتبار و سرقت هویت رایگان را نیز ارایه کرده¬ایم».
طبق گزارش Bloomberg، این سرقت در 17 نوامبر امسال رخ داده است و فیس‌بوک، سه روز بعد متوجه این موضوع شده و به کارکنانش اطلاع‌رسانی کرده است.
کارمندی که هاردهای حاوی اطلاعات شخصی کارکنان فیس‌بوک را با خود حمل می‌کرد، در بخش حقوقی این شرکت کار می‌کرد و اجازه خروج این هاردها را از شرکت نداشته است. بنابراین فیس‌بوک، «اقدام‌های قانونی» لازم را در خصوص این کارمند اعمال کرده است.

خروج از نسخه موبایل