باگ جدید ویندوز 7: کاربران اجازه خاموش کردن سیستم را ندارند!

براساس گزارش ­ها باگ عجیبی با منشأ ناشناخته، در رایانه ­های مجهز به ویندوز 7 دیده شده است. بعضی از کاربران ویندوز 7 گزارش داده ­اند هر دفعه که می­خواهند سیستم­ شان را خاموش یا راه ­اندازی دوباره کنند، پیامی بر روی صفحه نمایش آن ها با این عنوان دیده می­ شود: «شما اجازه خاموش کردن این رایانه را ندارید».

در روزهای اخیر، کاربران به صورت جدی به دنبال پیدا کردن راه­ حلی برای این مشکل بوده ­اند و خبر خوب این است که موفق شده ­اند راه­ حل ­های موقتی و البته غیررسمی هم برای آن پیدا کنند.

باگ جدید ویندوز 7: کاربران اجازه خاموش کردن سیستم را ندارند!

راه­ حل موقتی چیست؟

برای حل این مشکل، راهکار جایگزین ساده ­ای توسط یکی از کاربران Reddit پیشنهاد شده است. این راه ­حل نیاز به هیچ اسکریپت یا دستکاری در سیستم عامل نداشته و می ­تواند توسط هر کاربری نیز بر روی ویندوز 7 اجرا شود.

نکته منفی این راه­ حل این است که هر بار برای خاموش کردن سیستم باید تمامی مراحل اجرا شوند. این مراحل عبارتند از:

البته کاربری که این راه ­حل را پیشنهاد کرده، هشدار داده که این گام­ ها فقط یک جایگزین برای راه ­حل اصلی است که توسط شرکت مایکروسافت ارایه خواهد شد.

آیا راه دیگری هم وجود دارد؟

یک راه­ حل موقتی دیگر برای دور زدن این باگ، توسط تعدادی از کاربران Reddit و شرکت پشتیبانی فناوری اطلاعات Quick Heal پیشنهاد شده است. این راه­ حل که کارکرد آن از سوی تعداد زیادی از کاربران تأیید شده است، به ترتیب زیر است:

باید توجه داشت که ویندوز 7، در 14 ژانویه سال 2020 میلادی به پایان رسمی کار خود رسید و قرار نیست دوباره اصلاحات جدیدی بر روی آن انجام شود. شرکت مایکروسافت در ماه گذشته، استثنایی برای این قانون ایجاد کرد و اصلاحی مربوط به عکس ­های پس ­زمینه در ویندوز 7 را انجام داد.

از آنجا که این باگ و مشکل ایجاد شده در خصوص خاموش کردن یا راه ­اندازی مجدد سیستم، مشکل سیستمی بسیار مهم تری نسبت به مشکلات مربوط به عکس ­های پس ­زمینه ویندوز است باید منتظر این باشیم که مایکروسافت بار دیگر، استثنایی قائل شده و برای رفع این مشکل، به ­روزرسانی­های جدیدی را برای ویندوز 7 اعلام کند.

منبع: zdnet

خروج از نسخه موبایل