انتشار آنتی ویروس دیفندر برای سیستم عامل های لینوکس، اندروید و iOS

تقریباً پس از یک سال که از انتشار Microsoft Defender Advanced Threat Protection) ATP) برای سیستم­ های MacOS می­ گذرد، مایکروسافت خبر از انتشار یک آنتی­ ویروس برای نسخه ­های مختلف لینوکس همچون Ubunto، RHEL، CentOS و Debian داده است.

شرکت مایکروسافت همچنین قصد انتشار برنامه­ های Defender ATP که نوعی ضدبدافزار هستند را برای گوشی ­های هوشمند و دیگر وسایلی که دارای سیستم عامل­ های اندروید و iOS هستند دارد.

این شرکت اعلام کرده است که: «ما مطلع هستیم که مشتریان ما محیط­ های پیچیده و متفاوتی دارند. ایجاد یک محافظت جامع بر روی پلتفرم ­های مختلف به وسیله یک راه­ حل ساده ­تر، از اهمیت بیشتری برخوردار است».

بر اساس گفته مایکروسافت، Defender ATP، یک پلتفرم یکپارچه برای محافظت پیشگیرانه، تشخیص بعد از نفوذ، تحلیل و بررسی خودکار و پاسخ­‌دهی است. این آنتی ­ویروس به صورت فعالانه ایمیل ­ها، برنامه­ ها و دیگر محیط ­های کاربران را جست­جو کرده تا به صورت خودکار حملات چندنقطه ­ای را تشخیص داده، بررسی و متوقف کند.

آنا جانسون، معاون گروه راه ­حل­ های جرایم سایبری این شرکت اعلام کرده است: «توانایی­ های هوش مصنوعی که در راهکارهای امنیتی مایکروسافت قرار داده شده، مبتنی بر 8 تریلیون سیگنال تهدید روزانه و دانش 3500 کارشناس امنیتی آموزش دیده است. الگوریتم ­های خاص و مدل­ های یادگیری ماشینی، هر روز میلیارها جست­ و­جو انجام داده و از آن ها یاد می­ گیرند».

جدول زمانی برای انتشار این آنتی ­ویروس برای نسخه ­های iOS و Android مشخص نشده است اما این شرکت اعلام کرده که اواخر امسال این کار را انجام خواهد داد.

 

لینوکس و آنتی­ ویروس!

مطمئناً این جمله که لینوکس به آنتی­ ویروس نیاز ندارد را زیاد شنیده ­اید اما این جمله دیگر معتبر نیست. هکرها در چند سال گذشته، توجه بیشتری به لینوکس و سیستم عامل مک داشته ­اند و آن ها را به هدف­ های جدیدی برای ویروس ­ها، تروجان­ ها، جاسوس ­افزارها، تبلیغ­ افزارها، باج­ افزارها و دیگر مخاطره ­های موجود تبدیل کرده ­اند.

با وجود این واقعیت که احتمال حمله به لینوکس بسیار کمتر است، این سیستم عامل نقاط آسیب ­پذیر و مخاطره ­های بدافزاری خودش را داشته و به سیستم پایشی فعالی نیاز دارد تا سیستم را امن نگه دارد.

منبع: thehackernews

مقاله مرتبط : آنتی ویروس چیست؟

خروج از نسخه موبایل