رخنه اطلاعاتی و افشای اطلاعات مشتریان شرکت راجرز

شرکت ارتباطات راجرز که یک ISP کانادایی است به مشتریان خود درباره یک رخنه اطلاعاتی، به علت امنیت پایین پایگاه داده این شرکت هشدار داده است که منجر به افشای اطلاعات شخصی آنها می شود.

این شرکت، در اطلاعیه ای که بر روی وب سایت خود در این خصوص منتشر کرده، اظهار داشته است که در تاریخ 26ام فوریه سال 2020 متوجه این موضوع شده که پایگاه داده ای که اطلاعات مشتریان را نگهداری می کند، ناامن است و این اطلاعات در معرض دید عموم بر روی شبکه اینترنت قرار گرفته است.

راجرز توضیح می دهد: «در 26ام فوریه متوجه شدیم که یکی از ارایه دهندگان خدمات بیرونی ما به صورت ناخواسته، اطلاعاتی را در فضای آنلاین در دسترس قرار داده است که دسترسی به پایگاه داده ای که توسط همان ارایه دهنده اداره می شود را ممکن می کند.

ما بلافاصله اطلاعات را از فضای آنلاین برداشته و تحقیقات خود را در مورد تعداد مشتریان درگیر در این قضیه آغاز کردیم. هیچ اطلاعاتی در مورد کارت اعتباری، جزییات مربوط به حساب بانکی یا داده های مرتبط با کلمه عبور، در معرض نمایش قرار نگرفت. ما همچنین مستقیماً با تک تک مشتریان، تماس گرفته و بابت اتفاقی که پیش آمده عذرخواهی کردیم و ناراحتی خود را از پیامدهای این اتفاق، ابراز کردیم».

اطلاعاتی که از مشتریان توسط این رخنه اطلاعاتی افشا شده است شامل آدرس، شماره حساب کاربری، آدرس ایمیل و شماره تلفن می شود. راجرز برای شماره تلفن هایی که در معرض نمایش قرار گرفته اند، نوعی محافظت پورت اضافه کرده است تا این شماره ها بدون مجوز به شرکت دیگری انتقال داده نشوند.

تمام مشتریانی که تحت تأثیر این شکاف داده ای قرار گرفته اند باید مراقب این باشند که مورد هدف کلاهبرداران فیشینگ قرار نگیرند. ممکن است این کلاهبرداران وانمود کنند از سمت راجرز هستند و یا از اطلاعات قابل دسترسی برای دستیابی به اطلاعات مشتریان در سایر شرکت ها استفاده کنند.

منبع: bleepingcomputer

خروج از نسخه موبایل