حمله باج افزار Ryuk به مراکز درمانی درگیر با ویروس کرونا

مهاجمان سایبری حتی با وجود این که مراکز درمانی این روزها به شدت درگیر بیماران کرونایی هستند، باز هم آنها را مورد هدف قرار داده و با طراحی و انتشار باج افزار Ryuk مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده اند.

با توجه به فشار زیادی که در طول این همه گیری، بر مراکز درمانی، بهداشتی و بیمارستان ها وارد شده است امیدوار بودیم که مهاجمان از چنین مراکزی دوری کنند تا کادر درمانی بتواند بر روی معالجه بیماران تمرکز کنند. وب سایت BleepingComputer در تماسی با 7 اپراتور باج افزاری، از آنها پرسیده است آیا در شرایط کنونی که به خاطر ویروس کرونا وضعیت مراکز درمانی بحرانی است، هنوز هم این مراکز را مورد هدف قرار می دهند یا خیر؟

با این حال از این 7 اپراتور، تنها 2 اپراتور Maze و DoppelPaymer پاسخ دادند که فعلاً بیمارستان ها را مورد هدف قرار نمی دهند.

 

باج افزار Ryuk همچنان به هدف قرار دادن بیمارستان ها ادامه می دهد!

این باج افزار در حالی که بیمارستان ها و مراکز درمانی با پاندمی جهانی ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند، آنها را مورد هدف عملیات خود قرار می دهد. برای مثال، PeterM از Sophos در توییتی اعلام کرد که یکی از مراکز درمانی ایالات متحده آمریکا مورد حمله و رمزنگاری توسط Ryuk قرار گرفته است.

در گفتگو با ویتالی کرمز، رئیس مرکز تحقیقات SentinelOne، در دو ماه گذشته باج افزار Ryuk نزدیک به 10 مرکز درمانی را هدف قرار داده است. وی افزود: «در حالی که بسیاری از باج افزارها روند اخاذی خود از این مراکز را متوقف کرده اند اما Ryuk با وجود تذکرات ما، همچنان به کار خود ادامه می دهد».

رمزنگاری غیرمجاز داده ها در هر زمانی کار ناپسندی است ولی در شرایط بحرانی، خطر بیشتری را به همراه دارد؛ زیرا این کار بر توانایی پزشکان در انجام کار خود تأثیرگذار بوده و ممکن است مرگ یا زندگی دوباره یک بیمار را برای او رقم بزند. همه افراد و حتی مهاجمان سایبری می بایست در چنین شرایطی فضای لازم برای فعالیت پزشکان و کادر درمانی را فراهم کنند نه این که مانع انجام کار آنها شوند.

منبع: bleepingcomputer

خروج از نسخه موبایل