هک بزرگترین شرکت هواپیمایی بریتانیا

بزرگترین شرکت هواپیمایی بریتانیا به نام “EasyJet” اعلام کرده که وب سایت آن هک شده و آدرس ایمیل و اطلاعات سفر 9 میلیون نفر از مشتریانش افشا شده است. در این حمله، مهاجمان توانسته‌اند به اطلاعات کارت بانکی 2208 نفر از مشتریان این شرکت هواپیمایی هم دسترسی پیدا کنند.

شرکت EasyJet در اطلاعیه ای که به تازگی منتشر شده است، بیان کرده: «ظرف چند روز آینده با مشتریانی که تحت تأثیر این حمله قرار گرفته اند، تماس خواهیم گرفت. اگر تماسی با شما گرفته نشده، پس شخصی به اطلاعات شما دسترسی پیدا نکرده است. به غیر از موارد گفته شده، هیچ گونه دسترسی به سایر اطلاعات مشتریان از جمله اطلاعات گذرنامه و کارت اعتباری آنها صورت نگرفته است».

این شرکت همچنین اعلام کرده است که: «تحقیقات جرم شناسی ما نشان می‌دهد که مجرمان به اطلاعات کارت بانکی تعداد بسیار کمی از مشتریان مان (2208 نفر) دسترسی پیدا کرده‌اند. اقدام های لازم برای تماس با این مشتریان صورت گرفته و برای همه آنها خدمات پشتیبانی در نظر گرفته شده است».

لازم به ذکر است که شرکت EasyJet پس از اطلاع از این حمله، به مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا و ICO نیز موضوع را اطلاع رسانی کرده است.

 

اقدام های توصیه شده برای مشتریان EasyJet

از مشتریان EasyJet که نگران افشای اطلاعات خصوصی خودشان هستند یا اطلاعیه نشت اطلاعاتی این شرکت را دریافت کرده‌اند، خواسته شده است که هرچه سریع تر اقدام های گفته شده زیر را انجام دهند:

 

منبع: bleepingcomputer

خروج از نسخه موبایل