افشای اطلاعات کاربران وب­سایت آموزش آنلاین EduCBA

وب سایت آموزش آنلاین “EduCBA” بعد از انتشار خبرهایی مبنی بر نشت اطلاعات کاربران این سایت، از کاربران خود خواسته است که هر چه سریعتر نسبت به تغییر کلمه عبورشان اقدام کنند.

EduCBA یک وب­ سایت آموزش هندی است که بر روی آن بیش از 2500 دوره آموزشی آنلاین قرار گرفته است و برای 500 هزار کارآموز در حوزه‌هایی مثل اقتصاد، فناوری و کسب و کار نیز تاکنون برنامه‌های آموزش شغلی مختلفی را برگزار کرده است.

در چند روز اخیر، مدیران این وب سایت با اطلاع رسانی درباره نشت اطلاعاتی به وقوع پیوسته، به مشتریان خود اعلام کرده اند که سیستم‌های این شرکت هک شده و اطلاعات کاربران آن هم افشا شده است.

افشای اطلاعات کاربران وب­سایت آموزش آنلاین EduCBA

البته این اطلاعیه تا حدی عجیب به نظر می­ رسد چون در آن چیزی در خصوص این که چه اطلاعاتی به سرقت رفته است، گفته نشده و فقط اعلام شده که: «ممکن است آدرس ایمیل، نام، کلمه عبور، دوره‌های آموزشی مشاهده شده و غیره افشا شده باشد». متأسفانه در این اطلاعیه، جزییات بیشتری در مورد کلمه «غیره» بیان نشده است که این موضوع موجب ایجاد شک و شبهه هایی در بین کاربران این سایت آموزشی شده است.

خوشبختانه در سایت آموزشی EduCBA، از خدمات شرکت‌های دیگری همچون “PayPal” و “2Checkout” به منظور انجام پرداخت‌های آنلاین استفاده می شده است که احتمالاً اطلاعات مالی کاربران آن افشا نشده است.

در پی این نشت اطلاعاتی، EduCBA به تمامی کاربران خود اعلام کرده است که برای احتیاط بیشتر، کلمه های عبور قبلی دیگر فاقد اعتبار بوده و کاربران لازم است کلمه عبور حساب کاربری خود در این وب سایت را تغییر دهند.

 

منبع: bleepingcomputer

خروج از نسخه موبایل