اخبار امنیت سایبری

افشای اطلاعات متقاضیان درخواست وام بانک آمریکا

بانک آمریکا (Bank of America) خبر از وقوع یک حادثه امنیتی داده است که باعث شده اطلاعات مربوط به درخواست‌های وام مشتریان این بانک، در اختیار سایر شرکت‌های وام دهنده قرار گیرد. این مشتریان، عموماً از کسب‌ و کارهای کوچک ایالات متحده (SBA [1]) بوده اند که برای گرفتن وام جهت توسعه کسب و کار خود، اطلاعات کامل مربوط به فعالیت های کاری شان را برای این بانک ارسال کرده بودند.

لازم به ذکر است که این بانک، با وزارت خزانه داری و اداره کسب‌ و کارهای کوچک ایالات متحده همکاری می‌کند تا در راستای طرحی که برای کمک به مشاغل کوچک راه‌اندازی شده است، به بیش از 305 هزار درخواست وام رسیدگی کنند.

بانک آمریکا در اطلاعیه‌ای که برای اشخاص متأثر از این نشت اطلاعاتی ارسال کرده است، اعلام کرده که: «در ماه آوریل، درخواست‌های وام مشتریان بر روی یک بستر نرم افزاری آزمایشی؛ با دسترسی نامحدود ولی کنترل شده، بارگذاری شد». این بانک در هنگام اجرای این عملیات آزمایشی، متوجه شده است که احتمالاً اطلاعات درخواست های وام مشتریان، در یک بازه زمانی محدود برای برخی شرکت‌ها و وام دهندگانی که SBA به آنها مجوز داده، قابل مشاهده بوده است.

بنابر گفته متخصصان امنیتی، اطلاعاتی که ممکن است در این حادثه افشا شده باشند شامل آدرس کسب و کارها، شناسه مالیاتی اشخاص و همچنین سایر اطلاعات مربوط به شرکت درخواست دهنده وام است. همچنین ممکن است اطلاعات متعلق به مالک اصلی این شرکت‌ها از جمله نام، آدرس، شماره بیمه، شماره تلفن و ملیت آنها نیز افشا شده باشد. البته بر اساس اظهارنظر مقام های رسمی، هنوز هیچ گونه شواهدی که مبنی بر سوءاستفاده از این اطلاعات باشد، مشاهده نشده است و این اطلاعات برای سایر متقاضیان این وام یا عموم مردم قابل مشاهده نبوده‌اند.

 

  • [1] Small Business Administration

 

منبع: darkreading

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0