تلاش هکر روسی برای باج گیری از شرکت تسلا

 

دولت آمریکا یک تبعه روسی به نام Kriuchkov را به اتهام تلاش برای آلودگی شبکه شرکت خودروسازی تسلا (Tesla) از طریق وعده استخدام یکی از کارمندان این شرکت، مورد پیگرد قانونی قرار داد. Kriuchko پس از بازداشت و احضار در دادگاه اعتراف کرد یک میلیون دلار به کارمند مربوطه برای نصب بدافزار بر روی شبکه شرکت تسلا رشوه داده است!

پس از انجام تحقیقات اولیه مشخص شد کارمندی که Kriuchkov قصد فریب و استخدام وی را داشته یک شهروند غیرآمریکایی روسی زبان است که در یکی از کارخانه های تسلا (Giga Nevada) که در زمینه تولید باتری های لیتیومی فعالیت دارد، مشغول به کار است. این کارمند که هویتش نیز هنوز فاش نشده، به شبکه های شرکت دسترسی داشته است.

مطالب منتشر شده حاکی از آن است هکر روسی، ابتدا از طریق پیام رسان واتساپ با کارمند شرکت تسلا تماس برقرار کرده و از او درخواست قرار ملاقات کرده است. لازم به ذکر است که این نفوذگر، تحقیقات خود را به صورت جامع و دقیقی انجام داده و در حال برنامه ریزی برای به دست آوردن اطلاعات مهم از شبکه شرکت و باج گیری از آن بوده است. وی قصد تهدید شرکت را داشته تا در صورت عدم پرداخت مبلغ درخواستی اش، اطلاعات آن را افشا کند.

کارمند روسی زبان بلافاصله پس از اولین قرار ملاقات، ماجرا را با شرکت تسلا در میان گذاشت و آنها نیز قضیه را به FBI اطلاع دادند. به این ترتیب قرارهای ملاقات بعدی تحت نظارت کامل FBI برگزار شدند.

 

منبع: securityaffairs

خروج از نسخه موبایل