حمله سایبری به شرکت Tyler Technologies

شرکت آمریکایی Tyler Technologies که سرویس های نرم افزاری مختلفی را برای شرکت های خصوصی و سازمان های دولتی آمریکا ارایه می کند، مورد حمله سایبری قرار گرفت.

این شرکت در اطلاعیه ای به مشتریان خود اعلام کرده سیستم های رایانه ای و تلفنی آن توسط یک بدافزار آسیب دیده است. پس از وقوع این حادثه، پیامی بر روی وب سایت این شرکت به نمایش گذاشته شده که خبر از عدم در دسترس بودن موقت آن داده است. مدیران این شرکت اعلام کرده اند در تلاش هستند تا در سریع ترین زمان ممکن، وب سایت را دوباره فعال کنند.

Tyler Technologies همچنین به مشتریان خود توصیه کرده از ابزارهای مربوط به بخش پشتیبانی آنلاین که توسط این شرکت فراهم شده تا برطرف سازی کامل این مشکل کمک بگیرند. این شرکت با ارسال ایمیلی به مشتریانش اعلام نموده پس از آگاهی از وجود این حادثه سایبری، از متخصصان فناوری اطلاعات درخواست کمک کرده و پلیس و نهادهای قانونی نیز در جریان جزییات این حمله قرار گرفته اند.

مدیر بخش اطلاعات شرکت Tyler Technologies اعلام کرده پس از بروز این حادثه، نقاط دسترسی به سیستم های خارجی به صورت محتاطانه قطع شده و بلافاصله نیز اقدام های مرتبط با بررسی و برطرف سازی مشکل، آغاز شده است. همچنین آنها پس از وقوع این مشکل امنیتی از متخصصان سایبری به منظور انجام بررسی دقیق و بازسازی اطلاعات با ایمنی کامل، کمک خواسته و از سیستم های نظارتی پیشرفته ای هم برای انجام چنین کاری استفاده کرده اند.

به گفته این مدیر، میزان شدت حمله به شبکه داخلی و سیستم های تلفنی شرکت محدود بوده است. همچنین وی ادعا کرده در حال حاضر هیچ گونه مدرکی مبنی بر این که اطلاعات کلاینت ها و سرورهای آنها یا سیستم های میزبان شان تحت تأثیر حمله قرار گرفته باشند، وجود ندارد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده بر روی وب سایت این شرکت و همچنین شواهد به دست آمده؛ حمله صورت گرفته به سامانه های شرکت Tyler Technologies از نوع حمله باج افزاری بوده است. با توجه به این که تحقیقات مربوط به این حادثه هنوز در جریان می باشد بنابراین مدیران این شرکت از ارایه هر گونه جزییات و اطلاعات اضافه ای که مربوط به واکنش شرکت نسبت به حادثه می باشد، خودداری کرده اند.

لازم به ذکر است شرکت Tyler Technologies، حدود 5500 نفر کارمند داشته و بیش از یک میلیارد دلار نیز در سال گذشته درآمد کسب کرده است. محصولاتی که توسط این شرکت فروخته می شوند شامل نرم افزارهای مدارس، نرم افزارهای مالیاتی و حسابرسی، نرم افزارهای ایمنی عمومی، نرم افزارهای یکپارچه برای دادگاه ها و نهادهای قضایی، راهکارهای نرم افزاری برای مدیریت اسناد و امور مربوط به ثبت احوال، سیستم های نرم افزاری مالی و سرمایه گذاری و همچنین راه حل های نرم افزاری حمل و نقل هستند.

 

منبع: infosecurity-magazine

 

 

خروج از نسخه موبایل