اخبار امنیت سایبری

هشدار ویندوز 10 در خصوص خرابی هاردهای SSD

کاربران، بلافاصله پس از مشاهده پیام هشدار ویندوز در رابطه با خرابی حافظه SSD باید از داده هایشان پشتیبان گیری کنند.

با وجود آن که هاردهای SSD در مقایسه با هارد درایوهای معمولی سرعت بیشتری دارند اما در برابر خرابی ها از ایمنی کافی برخوردار نبوده و ممکن است به آرامی و بدون هیچ نشانه‌ خاصی دچار مشکل شوند. شرکت مایکروسافت با ارایه یک ویژگی جدید جهت نظارت بر سلامت درایوهای SSD در ویندوز 10 سعی دارد از بروز مشکل برای اطلاعات کاربران جلوگیری کند.

مدیر ارشد برنامه های مایکروسافت در اطلاعیه ای اعلام کرده ویژگی نظارت بر سلامت درایو که توسط این شرکت ارایه شده، به منظور شناسایی ناهنجاری های سخت افزاری در درایوهای SSD با فناوری NVMe طراحی شده است؛ زیرا کاربران در صورت احتمال خرابی هارد درایوهای رایانه خود باید توجه بیشتری به داده هایشان داشته باشند.

به همین منظور، یک لینک توسط این شرکت ارایه شده است که کاربران با کلیک بر روی آن می توانند ابزار مدیریت درایو را مشاهده کرده و گزینه های پشتیبان گیری از داده ها و همچنین اطلاعات بیشتری که دلیل نمایش چنین هشداری هستند را ببینند.

به محض مشاهده این هشدار توسط کاربران، چون احتمال خرابی حافظه SSD بسیار زیاد است آنها می بایست هر چه سریعتر فعالیتی که در حال انجام آن هستند را متوقف کرده و عملیات پشتیبان گیری از اطلاعات شان را شروع کنند.

در نسخه Build 20226 ویندوز 10، امکان بررسی وضعیت سلامت درایو در هر زمان دلخواهی وجود دارد. برای انجام این کار لازم است به بخش Settings > System > Manage disks and volumes رفته، سپس گزینه “Properties” را انتخاب کرده و در نهایت نیز بر روی گزینه “Drive Health” که در آنجا قرار دارد، کلیک کنید.

با انجام این کار می توانید زمان تخمینی باقیمانده برای طول عمر درایو و هشدارهای احتمالی آن که قرمز رنگ هستند را مشاهده کنید. همچنین یک گزینه به نام “Backup now” هم وجود دارد که برای پشتیبان‌گیری راحت از اطلاعات سیستم می توانید از آن استفاده کنید.

لازم به ذکر است کاربران در صورت عدم تمایل به استفاده از گزینه پشتیبان ‌گیری ویندوز می‌توانند از سایر نرم افزارها یا سرویس‌ های پشتیبان‌گیری آنلاینی که برای انجام این کار وجود دارد استفاده کنند.

 

منبع: pcmag

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0