نقض مالکیت معنوی شرکت ها توسط سیسکو

یک شرکت فعال در حوزه تشخیص تهدیدهای سایبری، از سیسکو به اتهام نقض گواهی ثبت اختراع آن شرکت و استفاده غیرقانونی از آن شکایت کرده است. شرکت سیسکو پس از برگزاری یک دوره محاکمه، به پرداخت 2 میلیون دلار به آن شرکت محکوم شد. بر اساس اطلاعات به دست آمده، شرکت سیسکو چهار گواهی ثبت اختراع متعلق به شرکت “Centripetal Networks” مستقر در ویرجینیا را نقض کرده است.

قاضی دادگاه در حکم صادره این گونه نوشته که: «شرکت سیسکو هیچ دفاعیه منطقی در دادگاه ارایه نکرده است. همچنین این شرکت، ویژگی هایی را که موجب نقض مالکیت معنوی شده اند را به محصولات خود اضافه نموده و در پی آن، فروش سیسکو افزایش یافته است. شرکت سیسکو در اسناد بازاریابی و فنی به این افزایش فروش اشاره کرده است».

رفتار خودسرانه شرکت سیسکو موجب شد که چندین میلیون دلار خسارت به شرکت Centripetal وارد شود. با این حال، سیسکو گویا قصد درخواست تجدیدنظر به حکم صادره را دارد. این شرکت مدعی شده شواهد قابل توجهی را مبنی بر بی‌ گناهی اش و نامعتبر بودن شواهد، ارایه کرده و همچنین حق اختراع نوآوری های مورد استفاده در این محصولات را چندین سال پیش ثبت کرده است؛ اما همچنان قاضی مربوطه، سیسکو را محکوم می داند.

البته بعضی از اسناد فنی سیسکو نشان می دهد حق با شرکت Centripetal است. وکیل Centripetal در بیانیه‌ ای گفته: «صدور چنین حکمی می‌تواند برای شرکت ‌های کوچک و نوپا یک پیروزی بزرگ باشد».

لازم به ذکر است محصولات فعلی این شرکت آمریکایی، مبتنی بر پلتفرم هوش تهدید (threat intelligence) RuleGate است که به نظر می رسد موجب بهبود هزار برابری عملکرد محصولات معمولی مثل فایروال ‌های نسل جدید می‌شود.

 

منبع:infosecurity-magazine

خروج از نسخه موبایل