دسترسی هکرها به دوربین های نظارتی منازل

یک گروه هکری پس از دسترسی به دوربین های نظارتی منازل، آنها را هک کرده و عکس ها و فیلم هایشان را برای فروش در دسترس عموم قرار داده است. گزارش ها نشان می دهد این گروه برای انجام حملات خود، از پیام رسان “Discord” استفاده نموده و پیام هایی را برای بیش از 1000 نفر در سراسر جهان ارسال کرده است.

در حال حاضر افراد برای هر دفعه دسترسی به فیلم های دوربین باید 150 دلار هزینه پرداخت کنند. این گروه هکری در گذشته نیز بیش از 3 ترابایت از کلیپ های موجود در دوربین ها را با افراد عضوشان به اشتراک گذاشته و حدوداً 4000 ویدیو را که هنوز هم به صورت رایگان قابل دسترس هستند، منتشر کرده است. بعضی از این کلیپ ها که مدت زمان آنها بین چند ثانیه تا 20 دقیقه است، در وب سایت های غیراخلاقی به اشتراک گذاشته شده اند.

این گروه گفته اعضای وی آی پی آن می توانند ویدیوها را به صورت زنده تماشا کرده و آنها را ضبط کنند. قربانیان این ویدیوها معمولاً مادران شیرده یا کودکان و دانش آموزان هستند. به احتمال بسیار زیاد این عکس ها و ویدیوها از دوربین های امنیتی که استفاده از آنها در خانه های هوشمند متداول هستند، گرفته شده است.

یکی از متخصصان امنیت سایبری چنین استدلال کرده که یکی از مهمترین عوامل هک دوربین ها و سرقت ویدیوها، کنترل های ضعیف امنیتی این دوربین ها و پیکربندی نادرست آنها است. وی گفته: «زمانی که دوربین ها در اینترنت قرار داده می شوند باید با در نظر گرفتن نکات امنیتی و به صورت صحیح و اصولی نصب شوند».

بنابراین به کاربران دوربین های هوشمند خانگی هشدار داده می شود اقدام های امنیتی لازم مانند تغییر کلمه عبور پیش فرض و اضافه کردن احراز هویت دوعاملی را برای جلوگیری از بروز این گونه حوادث به کار گیرند.

 

منبع: infosecurity-magazine

 

خروج از نسخه موبایل