کانادا در معرض حملات سایبری ناشی از شیوع بیماری کرونا

در نظرسنجی جدیدی که در کشور کانادا انجام شده است، بیش از یک چهارم کارمندان شاغل در بخش فناوری اطلاعات اعلام کرده اند که سازمان آنها با یک حمله سایبری مرتبط با ویروس کووید 19 مواجه گشته است.

در گزارش امنیت سایبری سال 2020 میلادی که توسط سازمان ثبت اینترنت کانادا (CIRA) منتشر شده است، با بیش از 500 متخصص فعال کانادایی در حوزه امنیت سایبری مصاحبه شده تا تجربیات شان از تهدیدهای سایبری را به اشتراک بگذارند. در این گزارش، حدود یک سوم از شرکت کنندگان اعلام کرده اند که سازمان آنها هدف حملات سایبری ناشی از همه گیری بیماری کرونا قرار گرفته است.

بر اساس این نظرسنجی، برنامه های جعلی ردیابی تماس و عملیات فیشینگ، با سوءاستفاده از نتایج موجود در آزمایش های کووید 19 تهدیداتی را برای سازمان ها رقم زده اند. از هر ده سازمان، سه تا از آنها گزارش کرده اند که از زمان آغاز شیوع بیماری کرونا حداقل یک بار مورد هدف حملات این چنینی قرار گرفته اند. حدود نیمی از آنها هم گفته اند که در پاسخ به تهدیدات امنیت سایبری که با شیوع این ویروس کل جهان را فرا گرفته است، از روش های حفاظتی جدید استفاده کرده اند.

همچنین حدود یک چهارم از سازمان های شرکت کننده در این نظرسنجی اعلام نموده اند در سال گذشته هم تجربه نشت داده از اطلاعات مشتری یا کارمندان یا هر دو آنها را داشته اند. با این حال، مسأله نگران کننده این است که حدود 40 درصد از سازمان های مورد حمله، از این که دچار نشت اطلاعات شده اند یا خیر آگاهی نداشتند.

سخنگوی CIRA گفته به نظر می رسد اوضاع در ماه های آینده پیچیده تر نیز می شود و سازمان ها نیازمند وضع کنترل های امنیتی بیشتری خواهند بود. وی بیان کرده: «گزارش های زیادی از تغییرات اخیر در خصوص قوانین حفاظت از اطلاعات شخصی و اسناد الکترونیکی وجود دارد اما در مقایسه با سال گذشته، گزارش های کمتری از نشت داده ها وجود دارد».

با وجود تمامی این موارد، فقط یک سوم از کارمندان با طرح افزایش نیروی انسانی برای تأمین امنیت سایبری موافق هستند. طبق این نظرسنجی، از هر ده کارمند یکی از آنها پیش بینی کرده که در سال آینده منابع کمتری برای سرمایه گذاری در امنیت سایبری وجود خواهد داشت.

در سال 2020 تنها 36 درصد از سازمان ها بعد از تجربه یک نشت داده، آن را به یک نهاد نظارتی اطلاع داده اند که این آمار در مقایسه با سال 2019، 58 درصد کاهش داشته است. CIRA معقتد است در صورتی که دولت ها شرایط محافظت از حریم خصوصی کاربران را سخت گیر تر کرده و آنها را تصویب کنند، سازمان ها مجبور خواهند شد که حوادث مربوط به نشت داده ها را گزارش کرده یا در غیر این صورت مجبور به پرداخت جریمه های مالی سنگینی خواهند شد.

 

منبع: infosecurity-magazine

 

خروج از نسخه موبایل