نکات کلیدی در نگهداری سیستم‌های اعلام سرقت بانکی

حفاظت محیطی و فیزیکی از محل زندگی یا کار، همواره یکی از بزرگترین دغدغه‌های بشر بوده است. یکی از ابزارهای کارآمد در این خصوص، سیستم‌های اعلام سرقت (ضدسرقت) هستند. این سیستم‌ها در اماکن و ساختمان‌ها نصب می‌شوند تا امنیت آن مکان را در صورت ورود افراد غیرمجاز فراهم کنند.

سیستم‌های اعلام سرقت در صورت بروز سرقت می توانند حرکت انسان را توسـط حسگرهای حرکتی تشخیص داده و با گزارش آن به یک دستگاه مرکزی دریافت اعلانات سرقت، آژیرها را به صدا درآورده یا با افراد و محل‌های از پيش تعیین شده تماس بگیرند. به این ترتیب این سیستم ها می توانند از سرقت جلوگیری کرده یا پیامدهای آن را به شدت کاهش دهند.

در این مطلب از فراست، به راهنمایی ها و نکاتی اشاره می شود که لازم است هنگام نصب سیستم‌های اعلام سرقت یا در دوره‌های زمانی پایش و کسب اطمینان از صحت عملکردشان آنها را در نظر بگیرید. این نکات به شما کمک می‌کنند از سیستم اعلام سرقت به گونه‌ای استفاده کنید که تمام نیازمندی‌های شما را تأمین کرده و در زمان بروز مشکل یا ضرورت، پاسخی درست و به موقع را از سیستم دریافت نمایید.

اولین مسأله مهم در مورد امنیت سیستم‌های اعلام سرقت این است که هر کدام از این سیستم ها مخصوصاْ در محیط‌هایی مانند بانک‌ها و مؤسسات مالی که مستعد انجام حملات و سرقت هستند می‌بایست توسط نصاب دارای گواهینامه معتبر امنیتی نصب شوند. همچنین نصاب بایستی توانایی ارزیابی مخاطراتی که متوجه دارایی‌های بانک هستند را داشته تا بتواند آنها را در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با انتخاب محل نصب سیستم اعلام سرقت در نظر بگیرد.

سیستم‌های اعلام سرقت با قابلیت پایش، به گونه‌ای طراحی می‌شوند که اعلان هشدار را به یک مرکز معتبر دریافت اعلانات ارسال کنند. اپراتورهای آموزش دیده مراکز دریافت اعلام سرقت، پس از دریافت اعلان سرقت ارسال شده از طرف بانک، با نگهدارنده‌های کلید ارتباط برقرار کرده و تمامی اقدامات لازم و تعریف شده در موقعیت ایجاد شده را انجام خواهند داد.

مهمترین نکته در نگهداری سیستم‌های اعلام سرقت این است که باید آنها را بر اساس قاعده‌ای منظم و در دوره‌های زمانی تعریف شده کنترل کرد تا از صحت عملکرد آنها مطمئن شوید. بهترین کار این است که قرارداد نگهداری سیستم‌های اعلام سرقت بانک یا مؤسسه خود را تنظیم کرده و در آن همه دغدغه‌ها و نگرانی‌هایتان را در مورد مسایل مرتبط با نگهداری سیستم اعلام سرقت بیاورید.

سعی کنید سیستم اعلام سرقت را در دوره های زمانی خاص کنترل کنید. توجه به نکات زیر در نگهداری صحیح و مؤثر از این سیستم‌ها راه‌گشا است:

در کنار این عملیات نگهداری و به منظور کنترل و شناسایی آسیب‌پذیری‌ها نوع دیگری از عملیات نگهداری وجود دارد که در آن وظایف مرتبط با اصلاح ایرادات و خطاهای موجود در سیستم اعلام سرقت آمده و به «نگهداری اصلاحی» مشهور است. سیستم‌های اعلام سرقت بانک‌ها باید از این منظر هم بررسی شده تا ایرادات احتمالی و خطاهای شناسایی شده هر چه سریع‌تر برطرف شوند.

نکات مهم در عملیات نگهداری اصلاحی

چنانچه عملیات نگهداری کنترلی را به صورت منظم انجام دهید نیاز به عملیات نگهداری اصلاحی کاهش پیدا می‌کند. نکاتی که بایستی در زمان اجرای عملیات نگهداری اصلاحی به آنها توجه کنید، عبارتند از:

 

منبع: https://www.garda.ie/en/About-Us/Our-Departments/Office-of-Corporate-Communications/News-Media/News/Intruder-Alarm-Guide.pdf

 

 

خروج از نسخه موبایل