مقالات امنیت سایبری

درآمد میلیون دلاری هکرهای اخلاقی از شکار باگ

یک هکر اخلاقی (Ethical Hacker) با نام «کوزمین یورداچه» که وظیفه پیدا کردن نقاط آسیب‌پذیر در سیستم‌های مختلف و برطرف کردن آنها را داشته و با شناسه “@inhibitor181” در HackerOne (ارایه‌دهنده پلتفرم برنامه‌های عیب‌یابی) فعالیت می‌کند، حدود یک سال پیش توانست با گزارش 468 خطای امنیتی، بیش از چند میلیون دلار درآمد داشته باشد.

شرکت HackerOne  در این خصوص اعلام کرده که: «در سال گذشته، یورداچه را به عنوان هفتمین هکری معرفی کردیم که توانست به درآمد 1 میلیون دلاری برسد. در حال‌ حاضر او اولین شخصی است که درآمد 2 میلیون دلاری دارد». یورداچه که اهل رومانی و ساکن آلمان است، زمانی که به عنوان یک برنامه‌نویس فعالیت می‌کرد، شکار باگ را آغاز کرد و توانست جوایز زیادی در این زمینه از آن خود کند.

«سنتیاگو لوپز» هکر اخلاقی دیگری است که در پلتفرم HackerOne و با شناسه “@try_to_hack” فعالیت دارد. وی زمانی که 19 سال سن داشت به عنوان اولین هکر میلیونر شناخته شد. البته در حال حاضر 8 نفر دیگر هم در فهرست میلیونرهای شکار باگ به او پیوسته اند. «ناتانیل واکلام» هم که با شناسه “@nnwakelam” در بین هکرها شناخته می شود دومین هکر ثروتمند بعد از یورداچه، با درآمد 1.8 میلیون دلار است. او نیز در توئیتر خود به یورداچه تبریک گفته و وی را برای ثبت رکورد 3 میلیون دلاری تشویق کرده است.

بر مبنای گزارش‌ها، HackerOne در سال 2019 میلادی حدود 40 میلیون دلار برای طرح‌های شکار باگ پرداخت کرده است. عموماً درآمد هکرها از شناسایی و گزارش باگ‌ها کمتر از 20 هزار دلار در سال است. در مجموع، پلتفرم HackerOne تاکنون 82 میلیون دلار برای هکرهای اخلاقی از 170 کشور مختلف پاداش پرداخت کرده است. لازم به ذکر است در حال حاضر HackerOne بیشتر از 6 میلیون شکارچی باگ دارد.

 

منبع: infosecurity-magazine

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0