طرح جدید Paint لو رفت!

Paint یکی از نرم‌افزارهای ساده مایکروسافت است که در سال 1985 در اولین رونمایی از ویندوز منتشر شد. کاربرد این نرم افزار در ساخت، طراحی و ایجاد تصاویر بوده و از گذشته تاکنون نظر بسیاری از کاربران رایانه‌ای را به خود جلب نموده است. این نرم افزار نقاشی گرافیکی هرچند ابزار چندان پیشرفته‌ای نیست ولی دیگر به یکی از قابلیت‌های ثابت این سیستم عامل تبدیل شده است. کاربران معمولاً برای رسم نقاشی‌های ساده از این ابزار استفاده می‌کنند. البته افرادی نیز هستند که با استفاده از همین ابزار ساده، آثار هنری بسیار زیبایی خلق کرد‌ه‌اند.

طراحی جدید Paint در ویندوز 11

نرم‌افزار Paint در سال‌های اخیر تغییر و پیشرفت چندانی نداشته و شرکت مایکروسافت آن را به یکی از امکانات اختیاری ویندوز 10 تبدیل کرده بود. به تازگی یکی از عکس‌های ویندوز 11 که به صورت رسمی انتشار یافته شامل طرح جدیدی از این نرم افزار است که موجب افشای ناخواسته این برنامه نقاشی گرافیکی شده است. اگرچه مایکروسافت رابط کاربری ویندوز 11 را بهبود بخشیده اما با توجه به عکس لو رفته می‌توان نتیجه گرفت که Microsoft Paint همچنان با همان رابط کاربری قدیمی و خسته کننده عرضه شده است.

Paint فعلی ویندوز

با این وجود بر اساس عکسی که توسط شرکت مایکروسافت از ویندوز 11 در سایت Unsplash منتشر شده می‌توان نتیجه گرفت این نرم‌افزار محبوب با یک رابط کاربری مدرن‌تر عرضه خواهد شد. همانگونه که در عکس زیر مشاهده می‌کنید مایکروسافت رابط کاربری این ابزار محبوب را تغییر داده و شاهد استفاده از آیکن‌های مدرن‌تر هستیم.

رابط کاربری جدید نرم‌افزار Paint در ویندوز 11

هم اکنون نسخه جدید Paint در ویندوز 11 وجود ندارد. با نزدیک شدن توسعه این سیستم عامل به مراحل نهایی خود انتظار می‌رود به زودی بتوانیم از این رابط کاربری جدید استفاده کنیم. حتی اگر این رابط کاربری جدید در فاز فعلی توسعه ارایه نشود، شرکت مایکروسافت از طریق بسته‌های تجربه امکانات ویندوز (Windows Feature Experience Packs) این نرم‌افزار را به‌روزرسانی خواهد کرد. در نتیجه ممکن است Paint، خارج از چرخه به‌روزرسانی معمولی مایکروسافت، منتشر شده و در دسترس کاربران قرار گیرد.

 

منبع: bleepingcomputer

خروج از نسخه موبایل