اخبار امنیت سایبری

بازگشت بازار آنلاین وب تاریک ‌AlphaBay

بازار وب تاریک AlphaBay در سال 2014 میلادی به صورت آنلاین راه‌اندازی شد و در مدت زمان کوتاهی توانست به یکی از بزرگترین بازارهای آنلاین وب تاریک در سطح جهان تبدیل شود. کارشناسان قانونی به کمک تیم‌های امنیتی در یک عملیات پلیسی گسترده یکی از مدیران کانادایی AlphaBay به نام “Alexander Cazes” (با نام مستعار Alpha02/admin) را دستگیر کرده و سرانجام در تاریخ 5 جولای 2017 موفق به تعطیلی این بازار شدند!

به تازگی یکی دیگر از افراد فعال در این بازار با نام مستعار “DeSnake” که وظیفه ایجاد امنیت در AlphaBay را بر عهده داشت و تاکنون نیروهای امنیتی موفق به دستگیری وی نشده اند در یکی از انجمن‌های اخیر وب تاریک اعلام کرد که بازار AlphaBay دوباره بازگشایی شده و آمادگی لازم برای انجام هر گونه اقدام تجاری را دارد.

DeSnake به منظور اثبات ادعای خود، کلید عمومی اصلی PGP (که یک نرم‌افزار رمزنگاری شده است و کاربرد آن در تأمین امنیت، حفظ حریم خصوصی و تأیید هویت برای سیستم‌های آنلاین می‌باشد) که در روزهای اوج این بازار به صورت غیرقانونی استفاده می‌شد را در اختیار همگان قرار داده است. چنین رویکردی این فرصت را در اختیار کاربران قرار می دهد تا هویت‌شان را در سرورهای کلید عمومی PGP تأیید کنند.

یکی از کاربران وب تاریک پس از یک مکالمه خصوصی با DeSnake در مورد مسائلی که فقط اعضا و کارکنان AlphaBay از آنها مطلع بودند، هویت او را به عنوان یکی از مدیران Alphabay وب تاریک تأیید کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که DeSnake عملیات مجدد پروژه را دقیقاً از همان نقطه‌ای آغاز کرده که پیش از این در معرض خطر قرار گرفته بود. البته بعضی از کارشناسان امنیتی حدس می‌زنند که شاید DeSnake در حال همکاری با پلیس است و سعی می‌کند با استفاده از چنین روشی فروشندگان محصولات غیرقانونی را به دام بیندازد.

DeSnake اعلام کرده قصد ایجاد یک مدل پایدار از وب تاریک را با استفاده از استانداردهای جدید و همچنین یک بازار تخصصی، ناشناس و امن با چشم‌انداز گسترده در آینده دارد. او این کار را با هدف توسعه یک شبکه غیرمتمرکز خودگردان و ناشناخته انجام داده تا همه کاربران و فروشندگان بتوانند بازار خود را ایجاد کنند. به عبارت دیگر، AlphaBay نقش آمازون را در بازار وب تاریک ایفا می‌کند.

DeSnake مدعی است AlphaBay به گونه‌ای ساخته شده که می‌تواند با تکیه بر کدهایی امن که مورد بررسی هم قرار گرفته‌اند در برابر اختلالات ناشی از خرابی‌های سخت افزاری، حملات پلیس یا مصادره اموال به کار خود ادامه دهد. بنا بر گفته‌های تبلیغاتی DeSnake:«یک سیستم خودگردان به نام AlphaGuard به وجود آمده است. کاربران و فروشندگان با استفاده از این سیستم می‌توانند در هر زمانی که بخواهند به وجوه کیف پول خود (شامل سپرده‌ها) بر روی I2P/Tor دسترسی یابند».

بازار ALphaBay همچنین به یک سیستم حل‌کننده اختلاف خودکار (Automatic Dispute Solver) مجهز است. از این رو مشکلات موجود در بین خریداران و فروشندگان، بدون نیاز به مداخله واسط‌ها برطرف خواهد شد. علاوه بر این ALphaBay شامل مجموعه‌ای از قوانین است که پیروی از آنها مانع جلب توجه غیرضروری نیروهای قانونی می‌شود. در حال حاضر AlphaBay از رمز ارز Monero استفاده نموده و دو محصول عمده را که مربوط به داروهای مخدر هستند در لیست خود دارد.

AlpaBay سرویس‌های مورد نیاز بیش از 20000 کاربر و 40000 فروشنده را در اختیارشان قرار داده و بیش از 250000 داروی مخدر یا ترکیبات شیمیایی سمی را در لیست محصولات خود ارایه می‌دهد. در این بازار همچنین می‌توان به اسناد مربوط به هویت‌های تقلبی یا سرقتی، بدافزار، ابزارهای هک، اسلحه گرم و حتی سرویس‌های کلاهبرداری دسترسی یافت.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0