استرالیا طرح خودش را برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی این کشور رونمایی کرد

استرالیا از یک طرح مدیریت ریسک جدید استفاده می‌کند تا با تمرکز بر امنیت سایبری، مقاومت و امنیت زیرساخت‌های حیاتی و خدمات ضروری را افزایش دهد.

Clare O’Neil وزیر امور داخلی و امنیت سایبری استرالیا می‌گوید: «قوانین جدید به مشاغل کمک می‌کنند تا برای برخورد با مخاطرات تهدید کننده دارایی‌های حیاتی این کشور آماده شده و بتوانند با آنها مقابله کنند.»

به گفته O’Neil: «زیرساخت‌های حیاتی در برابر بلایای طبیعی آسیب‌پذیر هستند و برای دشمنان خارجی، مجرمان سایبری و سایر افراد خرابکاری که قصد آسیب رساندن به استرالیا را دارند، اهداف جذابی محسوب می‌شوند.»

این قوانین مدیریت ریسک، سومین و آخرین تدابیر امنیتی هستند که در قالب اصلاحیه‌های جدید در قانون امنیت زیرساخت‌های حیاتی استرالیا (2018) پیاده‌سازی می‌شوند.

در طرح مدیریت ریسک زیرساخت‌های حیاتی، الزاماتی برای گزارش‌دهی سالیانه، رعایت قوانین و استانداردها، گزارش‌دهی حوادث سایبری و تدابیر مختلف دیگر وجود دارد.

این قوانین در 17 فوریه 2023 صادر شده و یک فرصت 6 ماهه جهت تهیه طرح مدیریت ریسک برای دارایی‌های حیاتی در نظر گرفته شده به همراه یک بازه زمانی 12 ماهه برای رسیدن به مرحله تطبیق کامل.

استرالیا در واکنش به حملات سایبری مختلفی که در سال گذشته این کشور را هدف گرفتند، اصلاحات ویژه‌ای در زمینه امنیت سایبری پیاده‎سازی کرده و پیشگام یک کارگروه جهانی مقابله با باج‌افزار است که از 37 کشور هم‌فکر تشکیل شده است. این کشورها قصد دارند برای مقابله با حملات اخاذی دیجیتال در آینده، با یکدیگر تبادل نظر و هم‌فکری کنند.

استراتژی مقاومت زیرساخت‌های حیاتی

بر اساس تغییرات جدید سیاست‌های استرالیا، این کشور استراتژی مقاومت زیرساخت‌های حیاتی خودش را به روزرسانی کرده که شامل یک نقشه راه مشخص برای حفاظت از دارایی‌ها و خدمات حیاتی است از جمله برق، آب، مراقبت‌های بهداشتی و تأمین‌کنندگان خواربار.

هدف این استراتژی، پشتیبانی از مالکان و متصدیان زیرساخت‌های حیاتی برای مقابله با ریسک‌های سایبری است. این کار با ایجاد رویکردهای مبتنی بر ریسک و مقاوم انجام می‌شود که از طریق چارچوب‌های قانونی و تقویت همکاری‌ها، به ارتقای امنیت زیرساخت کمک می‌کنند. همچنین این طرح هدف دارد از طریق همکاری‌های صنعت و دولت، به ابداع راهکارهای جدید کمک کند.

این استراتژی نشان‌دهنده تقویت همکاری‌های نزدیک و مستمر بین صنعت و دولت است که وجود «شبکه قابل اعتماد به اشتراک‌گذاری اطلاعات» به اجرای آن کمک کرده است.

به گفته O’Neil: «اتصالات متقابل روزافزون موجود در زیرساخت‌های حیاتی، منجر به افشای آسیب‌پذیری‌هایی می‌شود که می‌توانند عواقب چشمگیری برای امنیت، اقتصاد و حاکمیت استرالیا داشته باشند. باید مطمئن شویم که امنیت زیرساخت‌های حیاتی همگام با تهدیدات روزافزون پیشرفت کرده و می‌توانیم خدماتی که همه ما به آنها وابستگی داریم را به صورت بی‌وقفه ارائه دهیم.»

منبع: bankinfosecurity

خروج از نسخه موبایل