بی‌دفاعی سیستم‌های دفاعی پنتاگون

سیستم تسلیحاتی جدید ایالات متحده که توسط وزارت دفاع ایجاد شده به راحتی قابل هک شدن هستند

بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط کمیته حسابرسی ایالات متحده، مجرمین سایبری به راحتی می‌توانند به نسل جدید سیستم‌های تسلیحاتی پنتاگون دسترسی پیدا کرده و عملکرد آن‌ها را متوقف کنند.

این سیستم‌های تسلیحاتی که در حال حاضر تحت توسعه وزارت دفاع ایالات متحده هستند، با مجموعه‌ای از آسیب‌پذیری‌ها رو‌به‌رو شدند که به راحتی توسط مجرمین سایبری قابل سوء‌استفاده و هک کردن است. این نقاط ضعف در نتیجه مدیریت رمز عبور ضعیف و سیستم ارتباطات فاقد رمز بوجود آمده است.

نکته مهم این اینجاست که ارتش ایالات متحده برای سلاح‌های کامپیوتری خود از هیچ نوع سیستم امنیتی‌ای استفاده نکرده است. همین عدم تمرکز روی مسایل امنیتی سلاح‌ها باعث شده که نسلی از سیستم‌های تسلیحاتی نا‌امن طراحی و تولید شوند.

طی سال‌های 2012 تا 2017، از سوی وزارت دفاع ایالات متحده، گروهی برای آزمایش سیستم‌های تسلیحاتی این کشور به‌کار گرفته شدند و هر‌ بار هم از سوی این گروه‌ها گزارشاتی مبنی بر آسیب‌پذیری‌های امنیتی در این سلح‌ها گزارش می‌َشد.

نکته نگران کننده برای ارتش ایالات متحده این است که به‌دلیل وابستگی این تسلیحات به شبکه و نرم‌افزار‌های داخلی وزارت دفاع، خطرات ناشی از این آسیب‌پذیری به سرعت دربخش‌های مختلف، گسترش پیدا خواهد کرد.

 

خروج از نسخه موبایل