آینده حملات سایبری به چه شکل خواهد بود؟

با پیشرفت روز‌افزون علم،‌ میدان جنگ دیجیتالی به‌سرعت به جنگ الگوریتم‌های هوش مصنوعی تبدیل خواهد شد. می‌توان انتظار داشت که در آینده از هوش مصنوعی به عنوان جنگ‌افزار استفاده شود. آیا در سال های پیش رو الگوریتم‌ها از هوششان برای شناخت طرز کار شرکت‌ها و ایجاد اغتشاش در کسب‌و‌کار‌های دیجیتالی استفاده خواهند کرد؟

ممکن است حملات مستقل سایبری‌ای شکل بگیرد که یک هدف تعریف شده داشته و فرصت‌های بیشتری برای شرارت و سرقت‌های مالی ایجاد کند. حمله‌کنندگان با مستحکم کردن موقعیت خود، روز‌به‌روز قدرتمند‌تر شده و کنترل بیشتری روی داده‌ها و تمامی شبکه‌ها پیدا خواهند کرد. آن‌ها فعالیت‌های خرابکارانه خود را آرام، مخفیانه و بدون اینکه ردی از خود به‌جا بگذارند، انجام خواهند داد.

متوقف کردن حملات سایبری هوش مصنوعی، تقریبا برای انسان‌ها غیر‌ممکن خواهد بود. با پیشرفته شدن حملات سایبری، قادر خواهند شد که رفتار‌های آنلاین افراد را تقلید کنند. حتی ممکن است یک هوش مصنوعی آنقدر پیشرفته شود که در قالب یک انسان ، اعتماد شما را جلب کرده و بر علیه‌تان عمل کند.

این ماشین‌های هوشمند از طرز کار فایر‌وال و زمانی‌که تیم امنیتی در محل کار‌شان حاضر می‌شوند، آگاه خواهند شد. به این ترتیب قدرت دفاعی خود را کاهش یا افزایش می‌دهند، و در نتیجه در وقت مناسب، تاثیر حملات خود را شدید‌تر می‌کنند.

بنابراین همان‌طور که ایلان ماسک Elon Musk پیش از این هشدار داده بود، چنانچه کنترل تکنولوژی هوش مصنوعی از دست انسان‌ها خارج شود، با فاجعه عظیمی مواجه خواهیم شد.

 

 

خروج از نسخه موبایل