پیشرفت سیستم‌های امنیتی با ظهور تکنولوژی 5G

خبر‌های مربوط به رسوایی‌های امنیتی گوگل و فیس‌بوک لزوم به‌کارگیری سیستم‌های امنیتی قدرتمند را بیشتر کرد، و در این بین، ظهور تکنولوژی 5G می‌تواند نقطه آغازی برای پیشرفت امنیت سازمان‌ها باشد.

5G عامل به نهایت رساندن توانمند‌ی اینترنت اشیا (IoT) است. در اینترنت اشیا تمام اجزای تکنولوژی، ماشین آلات و دستگاهای دیجیتال با هم در تعامل هستند. بنابراین با وجود این تکنولوژی می‌توان یک شبکه پیچیده و خارق‌العاده‌ از ارتباطات را در کنار هم تجربه کرد.

گسترش این فناوری برای هکر‌ها بسیار خوشایند است. این موضوع یکی از با‌اهمیت‌ترین حوزه‌هایی است که هکر‌‌ها باید خود را برای مواجهه با آن مهیا کنند.

تکنولوژی 5G در عرصه ارتباطات گوشی‌های تلفن همراه تکنولوژی نو‌پایی بوده و در مقایسه با 4G سرعت بیشتری دارد. این فناوری شبکه‌ای اخیراً در بخش‌های محدودی از ایالات متحده به‌کار گرفته شده است.

طبیعی است که هر‌چه تکنولوژی به سمت پیشرفته شدن سوق پیدا می‌کند، بخش امنیت نیز هم‌زمان باید پیشرفته و به‌روز شود. اما رشد تکنولوژی چالش‌هایی را نیز در پی‌خواهد داشت، به‌خصوص برای هکر‌ها.

سیستم‌های 4G استاندارد‌های پنهان‌سازی قدرتمندی دارند، اما در فناوری 5G علاوه بر وجود این استانداردها از روش‌های دیگری مانند کارت‌های توکن و رمز‌های عبور اصلی (pre-shared keys) هم استفاده می‌َشود.

مزایای استفاده از 5G بسیار زیاد است، اما بدون وجود یک سیستم امنیتی مناسب، این مزایا به سرعت به تهدید تبدیل خواهند شد.

خروج از نسخه موبایل