توقف استفاده از پروتکل‌های TLS 1.0 و TLS 1.1 توسط مرور‌گر‌های بزرگ

تمامی مرور‌‌گر‌های بزرگ از جمله Google Chrome ،Apple Safari ،Microsoft Edge ،Internet Explorer و Mozilla FireFox اعلام کردند که به‌زودی پشتیبانی از پروتکل‌های TLS 1.0 و TLS 1.1 را حذف خواهند کرد.

امنیت لایه انتقال (TLS) یک پروتکل به‌روز شده پنهان است که برای ایجاد یک کانال ارتباطی ایمن بین مصرف‌کنندگان و سرور‌ها بوجود آمده است. در حال حاضر چهار نسخه از پروتکل TLS وجود دارد، اما نسخه‌های قدیمی‌تر TLS 1.0 و TLS 1.1 در برابر حملات سایبری مانند POODLE و BEAST آسیب‌پذیر هستند.

TLS 1.2 حدود 10 سال پیش و برای از بین بردن ضعف TLS 1.0 و 1.1 معرفی شد، و از آن زمان مورد استقبال گسترده‌ای قرار گرفت. بنابراین نسخه 1.2 می‌تواند به‌عنوان نسخه پیش‌فرض قرار بگیرد، مگر اینکه نسخه TLS 1.3 که در مرحله توسعه است زودتر ارائه شود.

به گفته مایکروسافت، با قدیمی‌تر شدن TLS 1.0، بسیاری از وب‌سایت‌ها به سمت نسخه‌های جدید‌تر رفتند. امروزه بیش از 94 درصد از وب‌سایت‌ها TLS 1.2 را پشتیبانی می‌کنند. اپل نیز اعلام کرد که از این به بعد TLS 1.2 استاندارد پلتفرم‌های این شرکت است.

به این ترتیب، استاندارد امنیت اطلاعات (PCI) از وب‌سایت‌ها می‌خواهد که از تاریخ 30 ژانویه 2018،  SSL/TLS خود را غیر‌فعال کنند.

 

 

خروج از نسخه موبایل