هکری که 10,000 کاربر دوژ‌کوین را هدف قرار داد

یک مجرم سایبری با بهره‌گیری از تعداد زیادی بد‌افزار و روش‌های مخرب دیگر، کاربران ارز‌های دیجیتال را هدف قرار داده است. این هکر با وعده دریافت ارزهای دیجیتال بیشتر، قربانیانش را وسوسه می‌کرد. همچنین با فریب دادن سرمایه‌داران و نصب بد‌افزار‌های سرقت داده و حملات در پشتی، به اطلاعات مهم و حیاتی قربانیانش دست پیدا کرد. او با استفاده از تعداد زیادی نام مستعار، توجه خود را روی سرقت دوژ‌کوین (Dogecoin) متمرکز کرد.

بر اساس تحقیقات کمپانی امنیتی Dr.Web،‌ این هکر از تعداد زیادی تروجان تبلیغاتی که در بازار‌های آنلاین زیر‌زمینی قابل دسترسی است، برای کلاهبرداری‌هایش استفاده کرد.

این هکر روش‌های مختلفی را برای کلاهبرداری امتحان کرد، برای مثال،‌ مراکز بخت آزمایی اینترنتی و اجاره استخر‌های ماینینگی که وجود خارجی ندارند، از جمله روش‌هایی بود که توسط او به ‌کار گرفته شد.

طبق بررسی‌های Dr.Web، این هکر از حمله درب پشتی DarkVNC و HVNC که از طریق پروتکل VNC که به کامپیوتر‌های آلوده دسترسی دارد، بهره برده است. به این ترتیب، هکر به راحتی به کامپیوتر قربانیانش دسترسی پیدا می‌کرد. او همچنین کنترل از راه دور سیستم‌های آلوده را نیز در دست گرفته بود. استفاده از روش‌های ساده فیشینگ نیز از دیگر شیوه‌های کلاهبرداری این هکر بوده است.

 

 

خروج از نسخه موبایل