تامین هزینه‌های کره شمالی به کمک هکر‌ها

گروه هکری Lazarus مسئول حمله به پنج صرافی ارز دیجیتال است

طی چند سال اخیر، ارتش سایبری کره شمالی مهارت‌های خود را برای حمله به سازمان‌های مرتبط با ارز‌های دیجیتال ارتقا بخشیده است. با توجه به تحریم‌ها و فشار‌های جهانی، گروه‌های هکر‌ی مستقر در پیونگ‌ یانگ سعی دارند با ایجاد کمین‌های مخرب و هدف قرار دادن ارز‌های دیجیتال، برای کشور‌شان در‌آمد‌زایی کنند.

یک کارشناس امنیتی شرکت Group-IB معتقد است که گروه هکری معروف Lazarus که در کره شمالی مستقر هستند، مسئول حمله به حداقل پنج صرافی ارز‌های دیجیتال بوده‌اند. این گروه هکری، از سال 2017 تا به حال موفق شده طی حملات خود به صرافی‌ها حدود 571 دلار به سرقت ببرد.

هکرهای کره شمالی با ایجاد ارز دیجیتال تقلبی به نام Marine Chain، کلاهبرداری‌های متعددی انجام داده است. کارشناسان طی بررسی‌ای متوجه شدند که وب‌سایت Marine Chain روی چهار IP آدرس متفاوت قرار دارد. به اعتقاد آنها سرمایه‌گذاری روی این ارز دیجیتال عده زیادی را متضرر کرده است. Marine Chain تاکنون چهار مرتبه تغییر نام داده و با نام‌های Interstellar ،Stellar ،HOLD و HUZU عرضه شده است.

به گفته کارشناسان امنیت سایبری، پیونگ یانگ از اینترنت به عنوان ابزاری برای تامین هزینه‌های مورد نیاز کره شمالی استفاده می‌کند، کلاهبرداری و سرقت ارز‌های دیجیتال نیز یکی از این روش‌ها است.

 

خروج از نسخه موبایل