مشکلات امنیتی تکنولوژی‌های بی‌سیم 5G و6G

نگرانی‌های کارشناسان امنیت شبکه در رابطه با استاندارد‌های شبکه بی‌سیم 6G و 5G همچنان به قوت خودش باقی است.

3G و 4G در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیری بالایی داشتند. بنابراین،‌ ارائه دهندگان تکنولوژی 5G برای رفع نقص‌های قبلی و ایجاد یک فناوری ایمن و کاربردی، باید از استاندارد‌های امنیتی قدرتمندی‌تری بهره بگیرند.

سازگار نبودن سیستم‌های امنیتی حال حاضر با استاندارد‌های جدید 5G و همچنین احتمال حملات مرد میانی در شبکه‌های 6G علت اصلی این نگرانی‌ها است. مطالعات محققان نشان داده که شکاف‌های مهم امنیتی، دقیق نبودن استاندارد‌های 3GPP و مشخص نبودن اهداف امنیتی، به مجرمین امکان می‌دهد که ارتباطات 5G را مختل کرده و داده‌ها را به سرقت ببرند.

محققان با انتشار گزارش دیگری،‌ آسیب‌پذیری‌های جدی‌ای را در فناوری 5G شناسایی کردند. با توجه به اینکه وسایل نقلیه خود‌ران، دستگاه‌های اینترنت اشیا و سیستم‌های کنترل صنعتی در آینده از شبکه‌های 5G بهره خواهند برد، محققان در تلاش هستند تا مشکلات 3GPP و سایر نقص‌های امنیتی این فناوری جدید را بر‌طرف کنند.

شبکه‌های مبتنی بر تراهرتز 6G در برابر حملات مرد میانی ایمن نیستند. بر اساس تحقیق منتشر شده در مجله نیچر، حمله‌کنندگان می‌توانند بدون آنکه شناسایی شوند، به شبکه راه پیدا کنند.

خروج از نسخه موبایل