بازگشت دوباره باج افزار Locky توسط گروه هکری Dungeon Spider

باج افزار Locky که از اوایل سال 2016 منتشر شد، اخیراً توسط گروه هکری Dungeon Spider اداره می‌شود. در طول سال‌های 2016 و 2017، باج افزار Locky در سراسر دنیا هزاران کاربر را آلوده کرد، و به سرعت به یکی از موفق‌ترین باج‌ افزار‌ها تبدیل شد. از سال 2016 تا به حال روی این باج افزار اصلاحات متعددی اعمال شد، و در طول این مدت هکر‌های زیادی برای سرقت بیت‌کوین و سایر ارز‌های دیجیتال از آن کمک گرفتند.

باج افزار Locky با بهره‌گیری از الگوریتم کریپتوگرافی،‌ فایل‌ها را رمز‌گذاری می‌کند. این باج افزار برای جلوگیری از امکان باز‌یافت فایل‌ها، تمام Shadow Volume Copyهای داخل سیستم را پاکسازی می‌کند.

تاثیر باج افزار Lucky در سال 2017 کاهش پیدا کرد. با این وجود،‌ موفقیت Lucky مجرمین سایبری را ترغیب کرد تا باج‌ افزار‌های جدیدی شبیه به آن ایجاد کنند. PyLocky از جمله باج افزار‌هایی بود که در سال 2018 از روی Lucky ساخته شد. اگرچه PyLocky هیچ ارتباطی با باج افزار Locky و یا گروه هکری Dungeon Spider نداشت، اما این موضوع نشان می‌دهد که مجرمین سایبری همیشه سعی دارند از پروژه‌های موفق گذشته در حملات سایبری آینده خود استفاده کنند.

خروج از نسخه موبایل