WannaCry همچنان زنده و سر‌حال!

طبق گزارش‌ کسپرسکی لب (Kaspersky Lab)، اگرچه یک سال و نیم از زمانی‌که باج افزار واناکرای (WannaCry) بخش‌هایی از خدمات بهداشتی و پزشکی بریتانیا (NHS) را از کار انداخت و هزاران قربانی دیگر را آلوده کرد می‌گذرد، با این حال، این باج افزار همچنان به فعالیت‌های خرابکارانه خود در بخش‌هایی از جهان ادامه می‌دهد.

به گفته Kaspersky، این باج افزار کشور‌های آسیایی، به‌خصوص بنگلادش را مورد حمله قرار داده است. همچنین آمار‌ها نشان داده که 5.8 درصد از کاربران بنگلادشی کسپرسکی، جزو قربانیان این حملات بوده‌اند.

در سال 2017 و در اثر حمله WannaCry به خدمات بهداشتی و پزشکی بریتانیا، حداقل 92 میلیون یورو به این اورگان خسارت وارد شد.

WannaCry از آن دست تهدیداتی است که با وجود توانایی سیستم‌های هوشمند در شناسایی کریپتر‌ها (cryptor)، همچنان قادر است به صورت مخفیانه به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

حملات WannaCry در مقایسه با سه ماهه سوم سال گذشته، تقریباً دو سوم رشد داشته است. این موضوع نشان می‌دهد که یک مشکل همه‌گیر به راحتی و به‌سرعت قبل مهار نیست. اثرات ناشی از این نوع حملات باج افزاری برای مدت طولانی‌تری پا‌برجا خواهد ماند، بنابراین بهتر است پیش از آنکه دیر شود، سازمان‌ها خود را به نرم‌افزار‌های امنیتی مناسب مجهز کنند.

طبق بررسی صورت گرفته توسط کمپانی Kaspersky، کشور‌هایی که تا به حال بیشترین آسیب‌پذیری را در برابر حملات بد‌افزاری نشان داده‌اند به ترتیب کشور‌های ونزوئلا (35.88%)، آلبانی (32.48%)، الجزایر (32.41%)، و بلاروس (31.08%) بوده‌اند.

 

 

خروج از نسخه موبایل