باگی که رمز عبور کاربران اینستاگرام را آشکار می‌کرد

تمام کمپانی‌ها از فیس‌بوک گرفته تا یاهو،‌ با مشکلات امنیتی دست به گریبان هستند. به تازگی پلتفرم اشتراک‌گذاری عکس اینستاگرام دچار این مشکل شده است.

به گزارش خبرگزاری The Information، اینستاگرام در ابزار “Download Your Data” خود با نقصی رو‌به‌رو شده که سهواً رمز عبور برخی از کاربران را آشکار می‌کند. در موارد اندکی، احتمال اینکه رمز عبور کاربران عمومی شده باشد نیز وجود دارد. اینستاگرام با ارسال ایمیلی جهت اطلاع‌رسانی به کاربران آلوده، وجود این نقص را تایید کرد.

رمز عبور کاربران به وسیله URL وب‌پیجی که با ابزار دانلود اطلاعات در ارتباط بود آشکار شده و در کامپیوتر‌های فیس‌بوک ذخیره می‌شد. از این نقطه به بعد هنوز علت مشکل مشخص نشده است. به گفته اینستاگرام، این ایراد امنیتی توسط سیستم‌های داخلی این شرکت شناسایی شده و تعداد محدودی از کاربران را درگیر کرده است.

اینستاگرام بعد از شناسایی این باگ آن را بر‌طرف کرد و از کاربران آسیب‌دیده خواست که تاریخچه مرورگر خود را پاک کنند، تا از این طریق مانع از دسترسی دیگران به URL و رمز عبورشان شوند.

ابزار “Download Your Data” در ماه آوریل امسال و جهت پیروی از GDPR اتحادیه اروپا، از سوی اینستاگرام معرفی شد. این ابزار برای تمام کاربران در دسترس بوده و بعد از درخواست کاربران،‌ اینستاگرام یک کپی کامل از اطلاعات کاربر را از طریق ایمیل و طی 24 ساعت، در اختیار او قرار خواهد داد.

 

 

خروج از نسخه موبایل