اَپل تا سال 2020 آیفون مجهز به 5G تولید نخواهد کرد

به گزارش خبر‌گزاری بلومبرگ،‌ اَپل تا پایان سال 2020 قصد ندارد در گوشی‌های آیفون خود از فناوری 5G استفاده کند. در صورت صحت این خبر، رقیبان اپل یعنی سامسونگ و هواوی با سرعت بیشتری می‌توانند سهم بازار را به‌دست گرفته و گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری 5G خود را وارد بازار کنند.

مطمئناً جهش از تکنولوژی 4G به 5G آنقدر قابل توجه خواهد بود که دستگاه‌های مجهز به این فناوری را با فروش چشم‌گیری مواجه کند. بلومبرگ در ادامه از تصمیم سامسونگ برای استفاده از تکنولوژی 5G در گوشی‌های گلکسی نسل آینده این کمپانی خبر می‌دهد. چین نیز به عنوان بزرگترین بازار گوشی‌های تلفن همراه از به‌کارگیری این فناوری استقبال کرده است. در این بین هواوی و اوپو از جمله شرکت‌هایی هستند که قصد دارند آغاز‌گر تولید گوشی‌های هوشمند مجهز به 5G در چین باشند. به نظر می‌رسد یکی از دلایل اپل برای تاخیر استفاده از 5G، مشکل قانونی آن با کوالکام باشد.

طبق اظهارات تحلیل‌گر Gartner، اپل همیشه در بهره‌گیری از فناوری‌های جدید با تاخیر عمل کرده است و تصمیم این شرکت برای عدم به‌کارگیری 5G تا 2020، تاثیرات نا‌مطلوبی روی پیشرفت این کمپانی خواهد گذاشت.

 

 

خروج از نسخه موبایل