آلوده شدن بیش از 400،000 روتر MikroTik به یک بد‌افزار ماینینگ

مدتی قبل، آزمایشگاه امنیتی Qihoo Security Lab) Qihoo) از حمله یک گروه هکری به روترهای MikroTik خبر داد. MikroTik اشکال نرم‌افزاری ایجاد شده روی سخت‌افزار قدیمی خود را بر‌طرف کرده، اما هنوز مشکل روتر‌هایی که به تازگی آلوده شده‌اند از بین نرفته است.

با وجود یادآوری‌ها مکرر کمپانی‌های امنیتی جهت رفع اشکالات نرم‌افزاری ایجاد شده در روتر‌های این کمپانی، هنوز صد‌ها هزار یا حتی میلیون‌ها روتر MikroTik در سراسر دنیا آپگرید نشده‌اند.

زمانیکه برای اولین بار حمله به MikroTik توسط یک بد‌افزار ماینینگ گزارش شد، مجموع روتر‌های آلوده تنها حدود 200،000 واحد بود. از آن به بعد، کمپانی‌های امنیتی متعددی از MikroTik خواستند که به مشکل رسیدگی کند. اما عدم رسیدگی این کمپانی نسبت به بر‌طرف کردن مشکل ایجاد شده، تعداد روتر‌های آلوده را به 415،000 واحد افزایش داد. کارشناسان امنیت سایبری توصیه کرده‌اند که بهتر است اپراتور‌ها اختیار عمل را به دست گرفته و کمپانی را وادار کنند که روتر‌ها را به‌روز رسانی کند.

تمرکز اصلی این حملات روی استخراج ارز دیجیتال بوده است. علاوه بر این، هکر‌ها تمام ترافیکی را که در اختیار کاربر قرار دارد به پروکسی سرور تحت کنترل خودشان ارسال می‌کنند. به این ترتیب، هکر‌ها به کلیه دسترسی‌های کاربر اشراف پیدا خواهند کرد.

خروج از نسخه موبایل