اپلیکیشن جعلی الکسا در میان بر‌ترین‌های اپ استور

اپ استور نیز به اندازه گوگل پلی استور در برابر اپلیکیشن‌های جعلی آسیب‌پذیر است. اپلیکیشن‌های جعلی نه تنها قادرند در اپ استور باقی بمانند، بلکه می‌توانند رتبه خود را در اپ استور ارتقا دهند. بالا آمدن در چارت اپلیکیشن‌ها برای بسیاری از اپلیکیشن‌های عادی کار دشواری است. اپلیکیشن Setup for Amazon Alexa یک نمونه از این اپلیکیشن‌های تقلبی است.

آمار بالای جستجوی این اپلیکیشن‌ها موضوع عجیبی نیست. بسیاری از افرادی که در روز کریسمس یک آمازون الکسا دریافت کردند، در اپ استور به دنبال ابزاری برای نصب آن بودند. در این میان، Setup for Amazon Alexa از جمله اپلیکیشن‌هایی بود که بیشترین شمار جستجو را به خود اختصاص داد.

بر‌خلاف گوگل پلی استور، اپ استور روی اپلیکیشن‌ها کنترل بیشتری داشته و کلیه برنامه‌ها پیش از ارتقا رتبه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های پر‌‌کاربرد و ساخت شرکت‌های بزرگ در این ارزیابی رد شدند اما اپلیکیشن جعلی Setup for Amazon Alexa به طریقی از این ارزیابی عبور کرده و خود را در میان پر‌کاربرد‌ترین اپ‌ها قرار داده است.

خوشبختانه Setup for Amazon Alexa برای هک کردن iOS ساخته نشده و تنها مشکلش جعلی بودن آن است. این اپلیکیشن به محض شناسایی از اپ استور حذف شد.


خروج از نسخه موبایل