راهکار‌های سریع برای تضمین امنیت آنلاین در سال ۲۰۱۹

نقض داده‌ها، حملات بد‌افزاری گسترده و تبلیغات شخصی تبلیغات شخصی با هدف خرد از جمله تهدیدات امنیتی زندگی دیجیتال در سال ۲۰۱۸ بودند.

هم‌زمان با تحول تکنولوژی‌، متخصصان امنیتی راهکار‌های تازه‌ای برای ایمنی بیشتر افراد و سازمان‌ها ارائه می‌دهند. با آغاز سال 2019، به صورت اجمالی، شیوه‌های حفاظتی جهت حفظ امنیت زندگی دیجیتالی و جلوگیری از نشر اطلاعات دروغ را بررسی خواهیم کرد.

مرز‌های خود را مشخص کنید و به آ‌ن‌ها پایبند باشید

بهترین راه برای ایمن ماندن این است که مرزها را مشخص کنید. تصمیم بگیرید که می‌خواهید چه نوع اطلاعاتی را به‌وسیله اپلیکیشن‌ها و خدمات آنلاین به اشتراک بگذارید و در نهایت، به آن محدودیت‌ها پایبند باشید.
به این ترتیب، زمانی که جدید‌ترین اپلیکیشن‌ از شما درخواست اجازه می‌کند که آنچه را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید را مشخص کنید، برای پاسخ‌دهی آمادگی بیشتری خواهید داشت.

همچنین محدودیت‌هایی را در مورد بحث‌های آنلاینی که مایل به شرکت در آن هستید، تعیین کنید؛ وقتی یک بحث بیش از آنکه کمکتان کند به شما آسیب وارد می‌کند، از آن خارج شوید.

اول مطمئن شوید بعد کلیک کنید

از جمله مواردیکه هکر‌ها به‌وسیله آن کاربران را مورد حمله قرار می‌دهند، حملات فیشینگ است. یک کلیک اشتباه می‌تواند باعث ایجاد اخلال در سیستم کاربر شود. حملات بد‌افزاری و هک گذر‌واژه و حتی آسیب‌های مالی از جمله مواردی است که در اثر حملات فیشینگ ایجاد می‌شود. بنابراین، قبل از کلیک روی هر لینکی از سلامت آن مطمئن شوید. از تمامی وب‌سایت‌ها و ایمیل‌ها که از شما اطلاعات شخصی مانند آدرس ایمیل یا شماره حسابتان را می‌خواهند اجتناب کنید.

از گذرواژه خود مراقبت کنید

هک پسورد از جمله مواردی است که در حملات سایبری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حالیکه کاربران از لزوم داشتن یک پسورد قوی مطلع شده‌اند، همچنان در ساخت یک پسورد منحصر به‌فرد نا‌توان هستند. تکراری بودن گذرواژه به هکر‌ها امکان می‌دهد که به‌راحتی سیستم کاربران را مورد حمله قرار دهند. برای مقابله با این مشکل به کاربران اکیداً توصیه می‌شود که از گذر‌واژه‌های منحصر به‌فرد استفاده کنند. همچنین بهتر است که برای هر اکانت، بدون در نظر گرفتن دفعات استفاده از آن‌ها، گذر‌واژه‌های متفاوتی تعریف شود. استفاده از یک مدیریت پسورد، از جمله روش‌هایی است که می‌تواند گذر‌واژه شما را خاص و ایمن نگه دارد.

استفاده از احراز هویت چند مرحله‌ای

احراز هویت چند مرحله‌ای مدتی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شیوه با اضافه کردن لایه‌ای امنیتی به لایه‌های پیشین، ایمنی اکانت شما را تضمین می‌کند. با کمک این روش می‌توانید با امنیتی بیشتری وارد اکانت خود شوید.

اجتماعی نبودن زیاد در شبکه‌های اجتماعی

در طول سال ۲۰۱۸، چندین کاربران فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و تقریبا تمام شبکه‌های اجتماعی اصلی دچار آسیب شدند (یا سهوا و یا عمدی). با توجه به این مشکلات، به نظر می‌رسد که بهترین کار محدود کردن فعالیت در شبکه‌های اجتماعی است. چنانچه بیش از حد از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، سعی کنید از به اشتراک گذاری اطلاعات شخصیتان در این شبکه‌ها اجتناب کنید.

نصب آنتی ویروس قدرتمند

نصب آنتی ویروس یک نکته شناخته شده امنیتی است که در مقایسه با موارد دیگر اهمیت کمتری به آن داده می‌شود. داشتن یک نرم افزار آنتی ویروس متوسط به اندازه کافی از دستگاه شما در برابر حملات بدافزاری محافظت نمی‌کند. از نصب یک ابزار ضد بدافزار قدرتمند اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی با تمام بد‌افزار‌های شناخته شده مبارزه کند.

دستگاه‌های خود را به‌روز رسانی کنید

از جمله مواردی که باعث ایجاد مشکلات امنیتی می‌شود، به‌روز رسانی نکردن نرم‌افرار‌ها است که باعث سوءاستفاده هکر‌ها می‌شود. هکر‌ها به‌سرعت این نوع آسیب پذیری‌ها را شناسایی کرده با بهره‌برداری از ضعف نرم‌افزار، به آن نفوذ می‌کنند. با وجود انتشار وصله‌های امنیتی توسط بسیاری از کمپانی‌ها، کاربران از به‌روز رسانی نرم‌افزار‌های خود غافل هستند. در نتیجه، این کاربران آسیب‌پذیر به راحتی قربانی حملات سایبری خواهند شد. بنابراین بهتر است از به‌روز شدن کلیه برنامه‌ها و نرم‌افزار‌های خود اطمینان حاصل کنید.

 

 

 

 

خروج از نسخه موبایل